Хибридите са задънена улица за автомобилните производители, фокусирането върху тях е грешка, смята едно от най-големите имена в индустрията. Западните компании за автомобили трябва да се подготвят за „битка за оцеляване”.
Анди Палмър е известен като „кръстникът на електрическите превозни средства” и „сивият кардинал” на автомобилната индустрия. Той беше наречен така заради работата си по пускането на Nissan Leaf през 2010 г., докато беше главен оперативен директор на японската компания. Това е първият в света масово произвеждан електрически автомобил, от който вече са продадени над 500 000 бройки.
Бившият главен изпълнителен директор на Aston Martin и главен оперативен директор на Nissan сподели пред Business Insider, че забавянето на прехода към електрически превозни средства и фокусирането върху хибридите е „глупава идея”. Той предупреди, че компаниите, избрали този подход, рискуват да бъдат изпреварени от китайските производители на електромобили.
„Хибридите са задънена улица”, каза Палмър. „Това е преходна стратегия и колкото по-дълго останете на този етап, толкова по-бавно се придвижвате към новата ера на електрическите превозни средства. Ако забавите прехода към електромобили, като използвате хибриди, ще се окажете в неизгодно положение за по-дълъг период от време”.
Палмър вярва, че успехът на китайската индустрия за електрически превозни средства зависи от дългосрочните индустриални политики на страната. От 2009 г. китайското правителство е инвестирало най-малко 230 милиарда долара в субсидии за производителите на електромобили. Успехът на Китай се крие в неговата ясна индустриална стратегия, която отдавна липсва на Запада.
Анди Палмър смята, че европейските и американските мита върху китайските автомобили само ще отслабят конкурентоспособността на западните компании. Те трябва да се подготвят за “битка за оцеляване” с китайските автомобилни производители, особено в Европа, където марки като BYD и Xpeng се разширяват бързо.
„Ако китайските производители успеят на европейския пазар, те ще станат непобедими в света”, добави Палмър.
Според него, слабите продажби на електрическите превозни средства се дължат основно на високите им цени. Електромобилите трябва да имат същите цени като традиционните автомобили, задвижвани с гориво – това изисква модели с по-малки батерии и по-ниски цени, смята Анди Палмър.
И двамата не могат да мръднат
Подкрепям те – от 3 години карам Хюндай Соната от Корея само на газ (LPG) и по мои сметки това е икономически най-ефективното решение за момента. Електричните имат смисъл само при разумни инвестиции в развитие на мрежата от страна на всички пазарни участници и при двойно по-ниски цени за нови автомобили от сегашното.
Не си наясно с темата
Е, за града е ок. Нощем зареждаш, денем караш. Уикенда се мяташ на дизела и газ към някоя почивка.
Вече познавам такива люде, които карат по този начин…. Може би това е бъдещето….кой знай…
Велев
27/12/2024 09:42
И ти си много тъпичък, няма никакъв проблем с рециклирането нито на солари, нито на перки, нито на батерии. Бас слагам, че си гласувал за двуличие и ивилинчо измамника, 1 към 1 ми повтаряш техните глупости 😀
И двамата докато практикуват си мислят за теб..
Георги
26/12/2024 22:19
Много си тъп, гоше.
Електрическите автомобили изместват екологичните проблеми от населените места в посока електроцентралите.
Освен нерешените проблеми с рециклиране на батериите, вече съществува проблем с рециклиране на остарелите фотоволтаици и перки от ветрогенератори. Ветрогенераторите оказват вредно въздействие върху околната среда. Нарушават въздушните течения и са опасни за животни и растения с нискочестотно те си вибрации. А фотоволтаиците значително повишават генерираната топлина.
Друг проблем е недостига на генериращи мощности. Бързото преминаване на електромобили е невъзможно без реализирането на съществена промяна в електропреносната мрежа и генерацията. Само си представи какво се случва, когато като се приберем след работа, всеки включи автомобила си на заряд. Електроцентралите биха буквално спрели физически.
Цената е друг проблем, особено при стагнацията в Европа.
Друг проблем. Аз например за да ходя на работа през ден минавам 10км по черни пътища и кал. Дали с настоящата заплата,1100-1300лв, бих могъл да си позволя високопроходим електромобил, който не имитира а действително е мислен за офроуд?
Дори няма нужда да засягам темата със зелените терористи, въглеродно емисионните изнудвачи и прочие мафиози-търгаши.
В добавка, само едно вулканично изригване изхвърля повече емисии от цялото човечество за цялата си история…
Екологичните напъни изобщо не са толкова екологични. Да изхвърляш боклука си в задния а не в предния двор, не е опазване на природата.
Съвсем отделна тема е, че глобалното затопляне не е с антропогенен произход.
Какво е общото между собственик на електричка и човек с диария?
Подкрепям мнението!
Добре де да приемем че всички в София например минат на електрокари както вие искате…Тогава нека си представим какво би се случило вечер всички да зареждат ? Пред блоковете ще има плетенеци от кабели и удължители като не броим натоварването на мрежата и дали въобще ще има достатъчно напрежение в града ?! И не забравяйте че цената на тока Със сигурност ще скочи до небето !
Проблемите с газовия инжекцион през зимата започват защото не си направил профилактика през лятото. От 30 години съм на газ бензин и трябва да ти кажа че когато си поддържам колата, сменям филтрите на време, профилактираш изпарителя и тъй нататък, всичко работи безупречно. Никога не съм имал проблеми.
Не пиши глупости като не знаеш и не си карал никога!Ок?!
Единствения адекватен комемтар 🙂
Електричните са супер, просто са много в началото и производствените разходи са много големи. От 2025 и най-вече 2026 ще се появят маково адекватни батерии на адекватни цени. Със въглеродните квоти и глупости ДВГ автомобилите ще станат неизползваеми. Електрически автомобил с евтина Blade 2 батерия на BYD, която може да се зарежда на 200+ kW просто няма да има конкуренция. Единствения проблем на електрическите автомобили за сега е пробега и цената на батерията, която се отразява на цената на автомобила. Иначе всичко друго, че не били екологично, че били на въглища, че много им се разваляли батериите, че не можели да се рециклират батериите го разправят само хора, които грам не разбират и за 15 минути биха могли да проверят, че всичко това са митове.
За реципрочни мита чували ли ли са ? Като им въведат в БРИКС реципрочни мита и наще европейци няма кой да ги купи там , само ЕС класите ще останат като лукс сегмент , ама тия китайци ще лансират нещо и за престиж а европейците ще се останем само на национализъм .
И затова корейците правят коли само на газ – без резервоар за нито 1л. бензин. Тези които се внасят у нас: Хюндай и Киа от малки фирми, не от офиц.дистрибутор естествено. Е, може да е пропан-бутан(производни на нефта), но едва ли е проблем и на природен газ.
По-малки батерии, че то тогава хептен никой няма да си купи електричка!
За какво ми е сапуниерка дето минава 100-150 км примерно?
А през зимата ще са 70-100 км!
Ами те вървят на въглища. Каква екология?! Да не си мислиш, като повечето идиоти, че електричеството идва от контакта, а пържолите от магазина?!
Не не е така добре е да бъде хибрид може да минава Мин.80,клм.на ден за градско каране с другите когато тръгнеш на далече да нямаш проблеми.Ъой не казва нищо когато батериите паднат под ,,,,70% и трябва да се рециклират и колко ще струва
Прав е за митата само ще намалят конкуренцията в Европа и тв ще изостане от Китай.по добре да няма мито за Китайски коли за да може Нашите да се стараят за по евтини и добри.
Много ме е яд, че всички се опитват да ме прецакат с моя смърдящ и пушещ дизеляк. Просто си обичам кочинката, бе хора…
Колега,но през зимата почват проблемите с ГИ,имат бая кусури като поддръжка,но да общо взето,като за алтернативно гориво за града са най-екологичната и достъпна система за екксплоатация
По добро от дизел XTL няма, особено пък за голям годишен пробег.
Истината: газ/бензин. Карайте си електричките. Толкова много батерии с нерециклируеми съставки какво ги правим, а? А зарядни станции кога? Къде? Отливът в Европа от електричките случаен ли е? Мислеъе, псевдоеколози!
“По-малка батерия” както казва Палмър също е много грешен подход, защото означава само градски коли, а повечето хора не искат да имат една кола за града и една за извън него. А това, че хибридите са тъпотия е много вярно.
добър ден, хибридите са пълна глупост, хем влачиш батерия, хем двг, хем гориво, пак си имаш милионите чарколяци за смяна… по-добро от електричката няма