Хибридите са задънена улица за автомобилните производители, фокусирането върху тях е грешка, смята едно от най-големите имена в индустрията. Западните компании за автомобили трябва да се подготвят за „битка за оцеляване”.
Анди Палмър е известен като „кръстникът на електрическите превозни средства” и „сивият кардинал” на автомобилната индустрия. Той беше наречен така заради работата си по пускането на Nissan Leaf през 2010 г., докато беше главен оперативен директор на японската компания. Това е първият в света масово произвеждан електрически автомобил, от който вече са продадени над 500 000 бройки.
Бившият главен изпълнителен директор на Aston Martin и главен оперативен директор на Nissan сподели пред Business Insider, че забавянето на прехода към електрически превозни средства и фокусирането върху хибридите е „глупава идея”. Той предупреди, че компаниите, избрали този подход, рискуват да бъдат изпреварени от китайските производители на електромобили.
„Хибридите са задънена улица”, каза Палмър. „Това е преходна стратегия и колкото по-дълго останете на този етап, толкова по-бавно се придвижвате към новата ера на електрическите превозни средства. Ако забавите прехода към електромобили, като използвате хибриди, ще се окажете в неизгодно положение за по-дълъг период от време”.
Палмър вярва, че успехът на китайската индустрия за електрически превозни средства зависи от дългосрочните индустриални политики на страната. От 2009 г. китайското правителство е инвестирало най-малко 230 милиарда долара в субсидии за производителите на електромобили. Успехът на Китай се крие в неговата ясна индустриална стратегия, която отдавна липсва на Запада.
Анди Палмър смята, че европейските и американските мита върху китайските автомобили само ще отслабят конкурентоспособността на западните компании. Те трябва да се подготвят за “битка за оцеляване” с китайските автомобилни производители, особено в Европа, където марки като BYD и Xpeng се разширяват бързо.
„Ако китайските производители успеят на европейския пазар, те ще станат непобедими в света”, добави Палмър.
Според него, слабите продажби на електрическите превозни средства се дължат основно на високите им цени. Електромобилите трябва да имат същите цени като традиционните автомобили, задвижвани с гориво – това изисква модели с по-малки батерии и по-ниски цени, смята Анди Палмър.
Ами те вървят на въглища. Каква екология?! Да не си мислиш, като повечето идиоти, че електричеството идва от контакта, а пържолите от магазина?!
Не не е така добре е да бъде хибрид може да минава Мин.80,клм.на ден за градско каране с другите когато тръгнеш на далече да нямаш проблеми.Ъой не казва нищо когато батериите паднат под ,,,,70% и трябва да се рециклират и колко ще струва
Прав е за митата само ще намалят конкуренцията в Европа и тв ще изостане от Китай.по добре да няма мито за Китайски коли за да може Нашите да се стараят за по евтини и добри.
Много ме е яд, че всички се опитват да ме прецакат с моя смърдящ и пушещ дизеляк. Просто си обичам кочинката, бе хора…
Колега,но през зимата почват проблемите с ГИ,имат бая кусури като поддръжка,но да общо взето,като за алтернативно гориво за града са най-екологичната и достъпна система за екксплоатация
По добро от дизел XTL няма, особено пък за голям годишен пробег.
Истината: газ/бензин. Карайте си електричките. Толкова много батерии с нерециклируеми съставки какво ги правим, а? А зарядни станции кога? Къде? Отливът в Европа от електричките случаен ли е? Мислеъе, псевдоеколози!
“По-малка батерия” както казва Палмър също е много грешен подход, защото означава само градски коли, а повечето хора не искат да имат една кола за града и една за извън него. А това, че хибридите са тъпотия е много вярно.
добър ден, хибридите са пълна глупост, хем влачиш батерия, хем двг, хем гориво, пак си имаш милионите чарколяци за смяна… по-добро от електричката няма