Измамите с кликове са голям бизнес. Находчиви кибер мошеници печелят милиони долари годишно от излъгани рекламодатели в интернет. За целта те използват мрежи от заразени компютри, известни като ботнет, за да осигурят многобройни фиктивни кликове.
Собствениците на сайтове получават пари всеки път, когато бъде регистриран клик върху рекламите, поместени на тях в кампании от типа “плати за клик”. През първото тримесечие на годината между 17 и 29 процента от кликовете на онлайн реклами са били фалшиви, разкрива компанията Click Forensics and Anchor Intelligence – водещ доставчик на технологии за откриване на измами с кликове. Изнесените данни сочат ръст от 15-25% на измамите спрямо предходното тримесечие.
Явлението, вече придобило епидемичен характер в интернет , се обяснява с няколко типа поведение. Така например, безскрупулни уеб издатели могат да организират завишено кликване върху рекламите, за да спечелят повече пари, или пък злонамерени лица да прахосат чрез кликове рекламните бюджети на свои конкуренти.
Най-често, клик измамите са дело на киберпрестъпници, които поддържат уеб сайтове само с онлайн реклами, без друго съдържание. Този тип интернет мошеници използват мрежи от заразени компютри, предназначени за многократно кликване върху рекламите, пише USA Today.
Голяма част от измамните кликове биват филтрирани от търсачките и рекламодателите, но като цяло порочният бизнес процъфтява и носи все по-големи печалби на неговите организатори, оценявани на милиони долари годишно от консултантската компания Didit.com.
През миналата година рекламодателите са похарчили рекордните 14.2 милиарда долара за реклама в интернет, според IDC. Над половината от тях, или по-точно 55% се падат на Google, 9% е взела Yahoo и 6% – Microsoft.
При толкова голям залог, големите търсачки гледат на много сериозно на проблема с клик измамите. Ако те не успеят да уловят измамите, може да загубят доверие сред рекламодателите.
Google, например, позволява на рекламодателите да следят моделите на клик измами. Клиентите на компанията могат да получат информация за броя на филтрираните кликове за всяка рекламна кампания.
И все пак, предотвратяването на подобни измами се оказва толкова трудно, колкото и борбата със спама в електронната поща. Но докато, един спамър печели по няколко цента на 1000 разпрострени писма, то бизнесът с клик измами носи по няколко долара на 1000 фалшиви клика, посочват от компанията за сигурност Damballa.
Напоследък все по-често се наблюдават кампании, задвижвани от ботнети, които генериран огромен брой кликове и съответно приходи за кибер мошениците, отчита Click Forensics. Обикновено завишената сметка плащат рекламодателите. Казано ясно и просто, това е кражба.
Ето два измамни сайтове за клик,моля не се регистрирайте там,ще загубите време и пари, това са сайтове на едни и същи собственици “http://www.onlineincomebux.com” : “http://www.paid4clix.net/”.