TechNews.bg
Водещи новиниЗелениНовини

Европа набира скорост в рециклирането на батериите от е-коли

Все повече електромобили излизат от употреба, а с това нараства и потребността от преработка на акумулаторните им модули

Първата голяма вълна на излизащи от употреба е-коли катализира бизнеса с рециклиране на батерийни системи (снимка: CC0 Public Domain)

Световният пазар за рециклиране на автомобилни батерии ще нарасне от 26,21 милиарда щатски долара през 2025 г. до 43,42 милиарда щатски долара до 2030 г., при годишен темп от 10,6%, прогнозира Markets and Marjets. Европа ще бележи най-високо темпо на нарастване, макар че азиатските региони остават най-голям пазар от гледна точка на обема.

Очаква се пазарът за рециклиране на автомобилни батерии да расте бързо с увеличаването на глобалното производство на електрически превозни средства. Все по-значим фактор в този пейзаж се явява нарастващият брой на излизащите от употреба електрически автомобили.

Голямото количество отпадъци, генерирани от гигафабриките, и първоначалната вълна от излезли от употреба автомобилни литиево-йонни батерии създават постоянен поток от рециклируеми материали.

Правителствата в Северна Америка, Европа и Азиатско-тихоокеанския регион вече са наложили строги разпоредби относно обезвреждането, ефективността на оползотворяване и процента на рециклираните материали за производство на батерии.

Производителите на оригинално оборудване (OEM) и рециклиращите компании трябва да спазват тези разпоредби, за да създадат функционални системи за рециклиране на батерии със затворен цикъл.


Най-голям ръст на рециклирането на батерии от елекгромобили ще се наблюдава в Европа – средно 12,5% през прогнозния период, според Markets and Markets.

Пазарът в Европа и Северна Америка е повлиян от регулаторни политики като Регламента на ЕС за батериите и Закона за намаляване на инфлацията в САЩ.

Вече са налице инвестиции в модерни хидрометалургични съоръжения, които могат ефективно да обработват черната маса от производствения скрап.

От гледна точка на химичен състав, сегментът на литиево-базираните батерии се очаква да заеме 47,3% дял от общия пазар.

Бързото производство на електрически превозни средства създава огромно количество скрап, дори когато първата значителна промяна в производството на литиево-йонни автомобилни батерии с изтекъл срок на експлоатация навлиза в потоците за рециклиране.

От гледна точка на обем обаче, Азиатско-тихоокеанският регион ще заеме най-голям пазарен дял през прогнозния период – по отношение на стойността.


Пазарът за рециклиране на автомобилни батерии в Азиатско-тихоокеанския регион нараства поради бързата електрификация, която се случва в Китай, Япония, Южна Корея и някои страни от Югоизточна Азия.

Тази област от света е дом на някои от най-големите центрове за производство на електрически превозни средства и разполага с редица гигафабрики, които създават значително количество производствени отпадъци, а те ще се превърнат в постоянен поток от използвани литиево-йонни батерии за рециклиране.

Местните производители на автомобили и батерийни клетки дават приоритет на процесите за оползотворяване на материали със затворен цикъл, за да запазят критични минерали и да намалят рисковете по веригата на доставки.

още от категорията

Батериите в Европа – Германия е лидер, но изпитва сериозни затруднения

TechNews.bg

Най-евтиният модел на Tesla идва в Европа

TechNews.bg

Британците наложиха данък пробег на електромобилите

TechNews.bg

Октомври завърши с 38% ръст на „големите“ батерии

TechNews.bg

Съхранението на енергия в Европа скоро ще достигне 100 GW

TechNews.bg

Натриево-йонна батерия съхранява енергия при ултраниски температури

TechNews.bg

Коментари