Пазарът на тонери за печат в региона ЕМЕА (Европа, Близък Изток и Африка) е намалял с 12% през миналата година, обяви IDC. Това се дължи основно на последствията от световната икономическа криза, която започна още през 2008 г.
Същевременно обаче сегментът на цветните тонери бележи ръст от 2,7% през 2009 г. Набор от фактори способстват положителната тенденция в този бизнес, в частност стремежът на компаниите да използват в максимална степен собствени ресурси при отпечатване на различни маркетингови документи.
В бъдеще продажбите на цветни тонери ще продължат да растат, прогнозира IDC. На пазара ще се появят нови, по-достъпни цветни решени за печат, се посочва в анализа.
В България продажбите на тонери са намалели около 2 пъти за последните 24 месеца, коментира за TechNews.bg Юрий Йорданов, управител на дистрибутора TNC – водещ играч в бизнеса с консумативи. Не се наблюдава и посоченият за ЕМЕА ръст в продажбите на цветни тонери.
Нещо повече, тенденцията на спад у нас се задълбочава. При тези условия, се предпочитат нискобюджетните решения за заволяване на нуждите от печат, уточни Йорданов.
Същевременно, продължава поскъпването на хартията в световен мащаб. В резултат на това се засилва търсенето на по-евтини консумативи за печат, които компенсират увеличения разход за хартия, коментира управителят на TNC.
Като цяло, пазарът на тонери в ЕМЕА ще се възстанови окончателно в края на 2010 година, твърди IDC. В периода до 2014-та средногодишният ръст ще бъде 3,4%, е прогнозата на анализаторите.