Експерти от Технологичния институт в Джорджия създадоха инструмент, способен да напътства потребителите в следването на етикета при писане на имейли. Софтуерът, наречен Courteous.ly, показва зареждането на имейлите в реално време и в момента е интегриран с Google-базираната е-поща.
Е-пощата е най-старата социална мрежа, но от доста време нищо не е подобрявано в нея |
Хората се стараят да спазват етикета, когато са лице в лице и могат да изрекат подходящите реплики. Това е нещо, което липсва в комуникацията чрез електронна поща, поради отдалечената същност на тази технология, коментира пред IT Pro Ерик Гилбърт, компютърен професор в института. Сourteous.ly цели да коригира това.
„Ние наистина сме добри в обноските, когато имаме възможност да използваме нужните думи, за да бъдем любезни. Този инструмент помага да управляваме очакванията и да изпращаме имейл, когато е най-добре за отсрещната страна”, пояснява професорът.
„Електронната поща е най-старата и най-използвана социална мрежа в интернет, ако извървим пътя назад до 1960 г. Тя обаче често е пренебрегвана и не достатъчно анализирана в сравнение с по-новите канали за комуникация. Това я прави привлекателна за проучвания, защото всеки я използва, но нищо не е обновявано в нея от доста време и определено има потенциал за подобрения”, допълва Гилбърт.
Courteous.ly проверява входящата пощенска кутия на потребителя в продължение на 12 часа. След това софтуерът анализира имейл навиците и преценява кое претоварва пощата, като обновява статуса на потребителя на всеки 10 минути.
Статусът е достъпен през линк, който може да се добави към визитката в края на всеки имейл. По този начин хората, които са в списъка с контактите, могат да преценят кога да пишат на своя колега, познат или приятел.
Гилбърт обмисля разработване на подобни инструменти за блогове и уеб сайтове с цел да направи софтуера още по полезен.
Да не стане само като вица с любезния лос 🙂