Комисията за защита на конкуренцията глоби „Близу Медиа енд Броудбенд” ЕАД с 30 397 лв. за заблуждаваща реклама. Производството е образувано по сигнал на потребител във връзка с предлагания „Пълен пакет”, включващ цифрова телевизия с над 150 програми, интернет и фиксирани телефонни услуги.
КЗК установява, че Близу действително е заблудило потребителите, тъй като реално е предлагало доста по-малък брой телевизионни програми.
Комисията счита, че добросъвестната търговска практика изисква телевизионният оператор да следи за качеството и броя на програмите, които предоставя, като основни характеристики на предлаганата от него услуга.
При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание степента и периода на нарушението, както и ограничения мащаб на рекламната кампания. Санкцията има също така превантивен характер срещу бъдещи недобросъвестни действия, уточнява КЗК.