Бизнесът на все повече компании и организации зависи от услугите на външни доставчици, които оперират центрове за данни. Ето защо при избора на нов доставчик или преоценка на съществуващия, клиентът трябва да си отговори на няколко въпроса, свързани със способността на доставчика да преодолее влиянието на стихийни бедствия върху критично важни бизнес операции и да сведе до минимум последствията.
Компанията Internap посочва шест условия, които трябва да осигури центърът за данни, за да бъде защитен клиентът при стихийни бедствия:
• инфраструктура, създадена и поддържана с отчитане на възможността за природни бедствия;
• подробен план за действие в извънредни ситуации;
• регулярно провеждане на обучения за действие в извънредни ситуации;
• регулярно техническо обслужване;
• непрекъсната надеждна връзка;
• правилни хора.
Условието „правилни хора” трябва да стои на първо място в списъка, тъй като при липсата на такива в центъра за данни няма да работят пълноценно нито останалите точки от списъка, нито програмата като цяло. Internap посочва и 6 основни въпроса, свързани с персонала на центъра за данни:
• Има ли центърът за данни висококвалифицирани и опитни специалисти, необходими за правилната работа на сложното оборудване?
• Осигурена ли е поддръжка 24/7 на място?
• Влагат ли се средства в непрекъснато обучение и образоване на служителите?
• Имат ли специалистите на центъра за данни дълбоки познания не само в управлението, но и в други важни области като IP мрежи, телекомуникации и поддръжка на клиенти?
• Сътрудничи ли си персоналът на центъра за данни с останалите служители на предприятието?
• Има ли доставчикът на услуги вътрешен екип от лидери, които могат да генерират и обслужват идеи и да налагат напредничави практики?
Утвърдителните отговори на тези въпроси ще гарантират в голяма степен сигурност на клиента при възникване на извънредни ситуации, последствията от които могат да застрашат бизнеса му.