Лоялността към марката iPhone намалява, твърди проучване на Strategy Analytics сред потребителите на смартфона. По-малко хора вече искат да си купят следващия модел на iPhone, като подобна тенденция се наблюдава за първи път от появата на устройството през 2007 г.
88% от сегашните потребители на iPhone в САЩ планират да си купят нов смартфон от Apple, докато в предишното проучване делът им беше 93%. В Западна Европа готовност да си купят нов iPhone са заявили 75% от потребителите на смартфона, при 88% по-рано.
Несъмнено Apple умее да запазва съществуващата си потребителска база и да добавя нови клиенти, коментира Пол Браун от Strategy Analytics. Но критиките напоследък за липса на забележими иновации в продуктите й повлияха на лоялността към марката и доведоха до ръст в броя на хората, които се съмняват струва ли си покупката на следващ iPhone.
Освен това Apple понесе сериозни критики за неудачната картографска услуга в новата версия 6 на мобилната си платформа iOS. Компанията начело със CEO-то Тим Кук се извини на потребителите за първи път в историята си. Мениджърът на проекта Скот Форстол пък бе уволнен тази седмица.
Леко преиначавате фактите. Подобни изследвания питат "бихте ли си купили новата версия", а не "мислите ли и следващия ви телефон да е iPhone".
Разликата, както можете да се досетите е фундаментална.
Android никога не е стигал такъв процент при подобни изследвания. Тва не значи, че всички тези клиенти на iOS и Android устройства ще захвърлят всичко да си купят продукти на MS (c: