Немската софтуерна компания SAP AG обяви ново решение за платформа SAP HANA, което излиза извън рамките на традиционните CRM системи. Потребителите на SAP 360 Customer получават възможност за изчисления в оперативната памет, облачни технологии, мобилни системи от корпоративен клас и средства за съвместна работа.
С новото решение компаниите ще повишат ефективността на маркетинга, продажбите и обслужването. Голямото предимство е, че цялата необходима информация за клиентите се събира и анализира в реално време, а данните са достъпни отвсякъде и по всяко време.
Внедрявайки SAP 360 Customer, организациите ще могат да анализират потребностите и предпочитанията на клиентите, както и да прогнозират потребителското поведение. Комплексният анализ се извършва в режим на реално време на базата на точни данни, постъпващи от отделите за обслужване на клиенти и помощните подразделения, както и на базата на общодостъпна информация от социалните мрежи.
Ключов компонент на SAP 360 Customer е приложението SAP CRM, работещо на платформа SAP HANA. В пакета влизат облачни решения, като например SAP Customer OnDemand, платформа за социални мрежи SAP Jam и няколко мобилни приложения.
SAP планира да предложи също CRM на база SAP HANA във вид на решение за бързо внедряване за нови и съществуващи потребители на CRM. С помощта на SAP Rapid Deployment клиентите ще внедряват CRM за по-малко от 12 седмици. Пакетът включва предварително конфигуриран софтуер и услуги по внедряване, съдържание и всички необходими компоненти на фиксирани цени.