Zynga загубила 19,1 милиона геймъри тази година

Zynga е най-големият победител и едновременно най-големият губещ на пазара за социални игри през 2012 година, по данни на Европейска новинарска мрежа Observer Network, базирани на услугата AppStats.

Твърди се, че Zynga е изгубила над 19 милиона ежедневно активни потребители в рамките на тази година, разпределени между 7 нейни гейм заглавия. От друга страна, Zynga FarmVille 2 е най-успешната социална игра през 2012 година с привлечени 8,4 милиона нови дневни активни потребители от пускането й досега.

AppStats показа и някои нови разработчици, включени в списъка на най-печелившите през тази година. Сред победителите може да се види името на базираната във Великобритания King.com и нейната игра Saga Candy Crush, която се нарежда на второ място след FarmVille 2 със 7,3 милиона дневни активни играчи. Поради тази причина, AppStats даде титлата крал на социалните игри на King.com за 2012 година.

Трето място получава приключенската игра Dragon City, дело на испанската компания за разработка Social Point, основана през 2008 година. Тя печели сърцата на 4,6 милиона потребители всеки ден за по-малко от година съществуване.

Шесто място в списъка с най-печелившите заглавия на годината държи SongPop, разработена от Freshplanet. В топ 10 влиза и Angry Birds Friends на Rovio Entertainment (9-та).

Сред най-губещите определено се откроява Zynga. Отчетено е огромно намаляване на желанието на потребителите да играят CityVille, CastleVille и FarmVille. Компанията е загубила 19,1 милиона активни играчи, основно от CityVille и FarmVille, както и от две игри, придобити през 2012 година.

На четвърто място в класацията за губещите се нарежда Electronic Arts с играта си The Sims, която е загубила 2,4 милиона дневни активни играчи. Завършващи мрачната статистика игри са Gardens of Time на Playdoom и Tetris Battle на Tetris Online.

Коментар