Lenovo излезе на второ място в EMEA

Lenovo заема втора позиция на компютърния пазар в Европа, Близкия Изток и Азия (EMEA) с 11,1% дял през последното тримесечие на миналата година, съобщи компанията, позовавайки се на данни от IDC.

В рамките на региона Lenovo е първа на пазари като Германия, Русия, Дания и Ливан. Компанията продължава да отчита положителен ръст, като изпреварва пазара през 2012 г. с растеж от 41,7% на годишна база.

Когато се присъедини към Lenovo през април 2012 г., президентът за Европа, Близкия Изток и Африка Джанфранко Ланчи обяви планове до 2013 г. компанията да влезе в топ три на PC играчите за региона. Тогава Lenovo беше на 5-то място, сега е на 2-ро.

„През април 2012 г. ние си поставихме ясна цел – да станем третия PC доставчик в Европа, Близкия Изток и Африка и да увеличим с повече от 10% своя пазарен дял до 2013 г. Вече постигнахме това и то преди края на предвидения срок”, коментира Ланчи. Крайната цел на Lenovo е да стане номер едно в Европа, Близкия Изток и Африка, допълни мениджърът.

Lenovo се придържа към стратегията да бъде PC+ компания. Това означава да предлага продукти с допълнителните характеристики, необходими на потребителя. Лаптопът Yoga, например, се превръща в таблет, а наскоро бе представен и 27-инчовият Table PC Horizon.

В срок от три години Lenovo си поставя за цел да влезе в Топ 5 на пазара за смартфони, като нейните устройства вече се продават в Русия.

Коментар