Сидоренко Холдинг АД е група от компании, работещи в различни направления – производство и търговия с опаковки, доставка и обслужване на специализирано оборудване и машини за хранително-вкусовата индустрия, инвестиционни проекти в областта на строителството и др. Основан преди повече от 23 години в град Бургас, днес холдингът е едно от най-бързо развиващите се дружества в страната.
За управлението на компаниите, от Сидоренко използвали различни софтуерни приложения. С разрастването на бизнеса обаче, процесите ставали все по-сложни, а работата с неинтегрираните софтуерни продукти поставяли мениджърите пред все повече и по-заплетени предизвикателства, сред които ясно се откроявали:
– затруднено планиране на производствени материали;
– несъответствия при наличието на складови артикули;
– липса на интеграция между данните;
– ограничени възможности за отчетност и анализи в реално време.
За да преодолее тези проблеми, ръководството взима решение да въведе в употреба единна база данни, с цел да опрости множеството бизнес процеси и да оптимизира ключовите дейности. Изходът бил един – внедряване на интегрирана система за управление на бизнеса.
„Знаехме, че сме надрастнали възможностите на използваните софтуерни приложения и трябваше да действаме бързо, преминавайки към цялостно, интегрирано решение”, споделя г-н Юрий Сидоренко, Собственик на Сидоренко Холдинг АД.
Така, в началото на 2012г. холдингът предприел детайлно проучване на българския ERP пазар, търсейки най-подходящото решение за своите потребности. Ръководството се спира на популярната система Microsoft Dynamics NAV, а за партньор по внедряването – на Intelligent Systems Bulgaria. До голяма част изборът се базира на отлични препоръки относно функционалността на системата и положителните отзиви от предлаганите от консултантската компанията услуги. „Избрахме Microsoft Dynamics NAV по ред причини – от една страна системата комбинира функционалностите, отговарящи на нашите нужди, а от друга – освен рентабилна, изчислихме че инвестицията предлага дългосрочна алтернатива за успешния растеж на нашия бизнес. Доверихме се на Intelligent Systems при реализирането на този проект, не само защото са водещият Microsoft Dynamics партньор в България, но и защото притежават богата експертиза и ноу-хау”, допълва г-н Сидоренко.
Освен Microsoft Dynamics NAV, Intelligent Systems внедрява и приложението за отдалечен достъп до системата NAVmobile, осигуряващо по-бърз и ефикасен работен процес на складовите служители.
Скоро след пускане в експлоатация на системата, ръководството усеща редица подобрения в дейността на холдинга – достъп до достоверна информация в реално време относно цялостната търговска дейност и производствена номенклатура, подобрено планиране, проследяване по прозрачен и лесен начин на отделни дейности на дъщерните дружества, опростено отчитане и съответно по-ефективни и оптимизирани процеси.
„Добрата новина е, че бързо открихме многобройни подобрения в нашия бизнес. Оптимизираните дейности, повишената продуктивност на служителите и по-ефективните инструменти за отчет са в основата на по-добрия процес на взимане на решения. Смятаме, че инвестицията в интегрираната система за управление на бизнеса Microsoft Dynamics беше стъпката, която трябваше да предприемем, за да осигурим успешно и динамично развитие на компанията”, отбелязва г-н Юрий Сидоренко.