Въпреки сериозната конкуренция от страна на смартфоните, популярността на фотокамерите с поддръжка на Wi-Fi нараства. Безжичната технология позволява на потребителите веднага да публикуват в интернет направените с апарата снимки.
По данни на анализаторската компания GfK, през 2012 година продажбите на фотокамери с Wi-Fi са нараснали с 52% до 8,44 млн. броя в Азия и са донесли на търговците приходи в размер на на 2,74 млрд. долара. Проучването се базира на данни от 13-те най-големи азиатски пазари, вкл. Япония и Китай.
Доколкото азиатския регион е един от най-динамично развиващите си, изводите на анализаторите са показателни и за пазара в глобален мащаб.
Първите цифрови фотокамери с Wi-Fi се появиха на пазара още през 2005 г. Продажбите на подобни устройства нараснаха значително едва в последните години, в резултат на по-голямото разнообразие от модели и понижаването на цените, отбелязва GfK.
В момента на пазара се предлагат около 160 модела фотокамери с поддръжка на безжична връзка Wi-Fi. Внедряването на технологията в този тип продукти е правилна стъпка, която стимулира развитието на сегмента във века на интернет, коментира Джерард Тан, директор в GfK Asia.