Младeжите свеждат технологиите до “download” и “burn”

  
Макар младите хора да използват мрежата за срещи с истински или виртуални приятели и винаги да носят мобилния си телефон, сравнително малко от тях харесват технологиите. А тези, които ги харесват, се оказва, че се намират в Бразилия, Индия и Китай, сочат нови проучвания.

Само шепа младежи мислят за технологията като за концепция и едва 16% използват термини като "социални мрежи". Това показват две комбинирани изследвания сред възрастовата граница 8–24 годишни, направени от Microsoft и подразделението на MTV Networks – International Viacom и коментирани от технологичния сайт CNET News. Младите хора не гледат на технологията като на отделна, а като на неизменна част от своя живот.

Проучванията са обхванали 18 000 младежи в 16 държави, вкл. Великобритания, САЩ, Китай, Япония, Канада и Мексико. Най-често използваните термини от младите хора, когато става дума за достъп до безплатно съдържание в интернет, са "download" и "burn".

Изследванията показват, че средностатистическият китайски компютърен потребител има 37 онлайн приятели, с които никога не се е срещал. Индийската младеж пък се впечатлява най-много от мобилните телефони, докато една трета от юношите в САЩ и Обединеното кралство не могат да живеят без своите конзоли за игри.

Японските деца на възраст между 8 и 14 години имат само един онлайн приятел, с когото не са се виждали на живо, докато средният брой в световен мащаб е пет виртуални другарчета. Около 93% от китайските деца на тази възраст имат повече от един онлайн приятел.

Много интересен е фактът, че само в Китай се наблюдава тенденцията децата между 8 и 14 години да предпочитат онлайн съдържанието пред телевизията.

Промените в настроението на младежта към технологиите се следи много внимателно от рекламодателите и доставчиците на съдържание.

А за родителите, които се безпокоят за това какво получават техните деца от технологичния свят, може да се каже, че промените, настъпили за едно поколение, са незначителни. Проучванията разкриват, че най-популярните дейности сред децата между 8 и 14 години са гледане на телевизия, слушане на музика и срещи с приятели. За по-големите подредбата е почти същата, като при тях музиката е на първо място.

Коментар