Започва световен ИТ финал с българско участие

Български отбор заминава на световните финали на Imagine Cup – най-голямото студентско състезание в света, съобщиха от офиса на Майкрософт. Екипът на BrainStorm – Деян Варчев, Ивайло Братоев, Стефан Добрев и Стефан Захариев с ръководител Йордан Димитров, ще представи проекта си „Буквар”.
Тази година състезанието се провежда под мотото "Представете си свят, в който технологиите помагат на всички да получат по-добро образование". Общо 344 студенти от 112 отбора, представящи 59 различни страни, ще се изявяват в 9-те категории на състезанието – Софтуерен дизайн,Разработка за хардуерни устройства, Уеб-пространство, Проект Хошими, Информационни технологии, Алгоритми, Кратък филм, Цифрова фотография и Проектиране на интерфейси. Наградният фонд е $170,000.
Победителите ще бъдат обявени на 10 август като част от официалните церемонии за закриване на Imagine Cup. Специално за тях е организирана и официална вечеря с кмета на Сеул.
Състезанието Imagine Cup се провежда за 5-та поредна година и има за цел да даде шанс на студентите на реализират технологични и художествени проекти извън учебната зала. Отборите разработват иновативни проекти, които имат практическо приложение и представляват реални решения на реални проблеми от живота.
На българския финал в категорията „Софтуерен дизайн” 8 отбора представиха своите проекти – 4 отбора от ФМИ на Софийския университет „Св. Климент Охридски”, 3 отбора от Техническия университет в София и 1 отбор от Техническия университет във Варна. Тази година първите три места са заети от представители на ФМИ.
Награденият проект „Буквар” представлява приложение за интерактивно изграждане на идеи и визуализиране на данни. Той е средство за лесно и бързо запомняне на информация. Базиран е на идеята за мисловното картиране (mind mapping), която има своите корени още от времето на Леонардо да Винчи. В нейната основа е използването на мисловни карти (mind maps) за визуализиране и по-лесно възприемане на информация.
Мисловните карти могат да се използват във всяко едно отношение на учебния процес: за осмисляне и визуализиране на нова идея, за организиране и интерактивно представяне на учебния материал, за подобряване на паметта и концентрацията, за водене на бележки по време на учебния час и за изготвяне на презентации.
“Нашите студенти показват изключителна комбинация от креативност и вдъхновение в използването на технологиите за разрешаването на реални проблеми”, каза Мая Христова, мениджър среди и средства за разработка в Майкрософт България.

Коментар