След като закупи сайта за видео споделяне YouTube преди девет месеца за $1.65 милиарда, Google планира да прекрати продажбите на телевизионни шоу програми. Интернет компанията ще спре да предлага услуги "download-to-own" и "download-to-rent" на 15 август, пише siliconvalley.com, като се позовава на имейл, изпратен от Google до клиенти. Най-голямата търсачка продава тв шоута като “Survivor” от янури 2006 г.
Решението на Google да затвори ритейл частта в своя видео сайт показва, че компанията е имала значително по-малък успех в продаването на съдържание, отколкото в привличането на рекламодатели, като 99% от нейните приходи идват от реклами. Закупуването на YouTube, чиито видео материали са безплатни, прати Google от седмо на първо място сред доставчиците на сайтове за видео споделяне.
За покупките, направени преди 18 юли, потребителите ще получат бонуси в Google Checkout, което ще им позволи да си купят продукти от други уеб сайтове. Потребителите, направили покупки след тази дата, ще получат обратно своите пари.
Посетителите на сайтовете на Google са гледали 1.8 милиарда клипа през месец май, което се равнява на 22% от гледаните видео материали в САЩ, според данни на ComScore. На второ място с 8.1% е отделът на News Corp. – Fox Interactive, който включва социалната мрежа MySpace. На трето е Yahoo с 4.6%.
Yahoo, която се опитва да следва по петите Google, планира да преработи своя видео сайт до края на годината, за да може той да включва повече съдържание от медия компаниите и интернет потребителите.