Шефът на Microsoft Стив Балмър промени структурата на Microsoft в опит да направи компанията по-иновативна и способна бързо да реагира на променящите се нужди на клиентите.
В писмо до всички служители на софтуерния гигант, публикувано и на сайта на Microsoft, CEO-то излага основните тезиси на новата стратегия.
В общи линии Балмър говори за укрепване на стратегията, която той обяви още през октомври миналата година, а именно, че Microsoft планира да стане производител на устройства, които ще работят със софтуер и услуги от самата компания. Т.е., идеята е Microsoft да доставя напълно интегрирани готови решения.
Първият продукт от новата стратегия стана таблетът Surface, обявен през юни 2012 г. Преди него компанията не предлагаше компютърни устройства със собствения си бранд, като специализираше изключително върху софтуера.
В новото си послание Балмър подчертава, че Microsoft планира да създаде цяло семейство от устройства. Освен таблети то ще включва смартфони, персонални компютри, устройства, свързвани към телевизор, и други джаджи. Всички тези устройства ще се отличават с висока степен на персонализация, ще имат единен интерфейс и достъп до едни и същи услуги.
Microsoft трябва да стане по-иновативна и мигновено да се приспособява към променящата се среда, като предлага инструменти за реализация на пълния потенциал на индивидуалните потребители, както и такива за повишаване на ефективността на корпоративните клиенти, посочва Балмър.
Специално внимание CEO-то отделя на тенденцията към „консумеризация” в корпоративната сфера.
За да реализира успешно новата стратегия, Балмър предприема промени в структурата на Microsoft, създавайки 10 подразделения. Operating Systems Engineering Group, например, ще се фокусира върху разработката на операционни системи за всички устройства. Подразделението Devices and Studios Engineering Group пък ще обедини разработката на всички устройства, управлението на каналите за доставка, както и бизнеса с игри, музика, видео и други развлечения.
Отделни групи ще се занимават с приложения и услуги, облачни технологии, стратегическо планиране и изследвания, маркетинг, развитие на бизнеса и пропаганда на корпоративната култура, финанси, юридически въпроси и кадри. Офисът на главния технически директор Кевин Търнър, както и разработката на продуктите Microsoft Dynamics, също са отделени в самостоятелни подразделения.
В писмото си Балмър потвърждава нарасналите отговорности на Сатя Надела, която оглавява подразделението Cloud and Enterprise Engineering Group (по-рано президент на сървърното подразделение) и Тони Бейтс (бивш президент на Skype), който става шеф на Business Development and Evangelism Group.
ae eu pe3ak HE roBopu npocToTuu
Стив Балмър май се опитва да копира нечий бизнес модел.Интересно дали обмисля и смяна на името на компанията?
Предложения:
MicroApple
Applesoft
(ако вече съществуват такива фирми , моля за извинение…)