Китайският производител на смартфони Xiaomi скоро може да стане разрушителна сила на пазара за смартфони, променяйки правилата на играта, прогнозира Марк Нюман от анализаторската компания Sanford C. Bernstein.
Първи предвестници за бъдещата ключова роля на Xiaomi са 4,7-инчовият двусимов смартфон Hongmi (Red Rice) и обявеният 5-инчов флагман Mi3, смята анализаторът.
Xiaomi е на пазара от три години, но за този кратък период компанията стана значима сила в Китай, изпреварвайки Apple с дял от 5% спрямо 4,8% за американската компания.
Възходът на Xiaomi се обяснява с агресивната ценова политика. Дори бюджетните модели на китайския производител обаче имат завидни технически характеристики. Моделът Red Rice струва $130, а новият iPhone 5c се предлага за $733 в Китай. При високия клас, Mi3 струва $330 срещу $864 за iPhone 5s.
Xiaomi продава смартфоните си на цена, малко по-висока от себестойността им, като печели от услуги и софтуер, смята Нюман. Компанията държи ниски цени и за сметка на продажби онлайн вместо чрез телеком оператори.
Още една причина за популярността на Xiaomi е постоянният контакт с потребителите. Компанията винаги се вслушва в мнението им и внася подобрения в новите модели на продуктите си.
А фактът, че Xiaomi привлече в редиците си опитния мениджър Хуго Бара от Google, показва амбициите на компанията за излизане на световния пазар.
А, зад компанията седят 3 инвестиционни фонда, да наливат пари.
Практика е при стартиращи компании да се правят сериозни инвестиции, а продукцията да се продава под себестойността, с цел завладяване на пазарен дял. Това, разбира се, може да се окаже и губеща тактика.