Американският гигант Oracle планира да повиши рентабилността си за сметка на преход от обикновен софтуер, инсталиран на компютъра, към интернет-базирани услуги, заяви на среща с анализатори в Сан Франциско президентът и финансов директор на корпорацията Сафра Катц.
По нейните думи, печалбата на Oracle ще расте с изместване на ИТ разходите на клиентите към облачни услуги. Анализаторите очакват рентабилността на оперативната печалба на компанията да достигне 48% през текущата финансова година, която приключва през май 2014, което е 9% спад спрямо миналата година.
В последните 10 години Oracle похарчи над 50 милиарда долара за поглъщания на фирми с цел увеличаване на продажбите и печалбата. В момента софтуерният гигант търси нови източници на растеж чрез облачни продукти, развивани активно от конкуренти като Salesforce.com и Workday.
Според анализатора Брент Тил от UBS AG, Oracle се стреми да следва съвременните тенденции, в които главна роля играят не продажбите на лицензи, а облачните услуги. Компанията използва и двата модела на бизнес и това е правилен подход към клиентите от финансовата сфера, телекомуникациите и правителствените организации, които още не са готови да преминат напълно към облака, коментира Тил.
Ръководената от Лари Елисън компания обяви наскоро нова възможност, наречена Oracle Database In-Memory Option, която може да помогне на организациите да повишат производителността при бизнес анализи, организиране на хранилища за данни, подготовка на отчети и оперативна обработка на транзакции (OLTP).
Въпреки икономическите трудности и скептицизма на инвеститорите, Oracle ще увеличава пазарния си дял, вкл. за сметка на използване на мобилни и облачни технологии, прогнозира Сафра Катц.