Невероятният потенциал на масовия пазар за РС игри беше потвърден тези дни от компанията Blizzard, която съобщи изключителна новина за нарастващата популярност на нейната мултиплеърна онлайн игра World of Warcraft. Играта вече има над 10 милиона абонати из целия свят.
Два милиона от тези потребители са от Европа, над 2.5 милиона са потребителите в Северна Америка, а приблизително 5.5 милиона са тези от Азия. Изпълнителният директор и съосновател на Blizzard Entertainment – Майк Морхайм – е изключително доволен от това да види как геймърите от цял свят продължават да показват ентусиазъм и поддръжка за World of Warcraft, писа dailytech.com.
“Компанията се радва на всеки нов потребител, който се присъединява към играта и очаква с нетърпение през следващите месеци да сподели предстоящото голямо обновление на нейното съдържание с цялата общност”, споделя Морхайм. Освен очевидното предимство на играта в доставянето на масивно мултиплеърно онлайн (MMO – massively multiplayer online) изживяване, част от нейният успех се дължи на това, че тя е достъпна от всяка точка на света.
В момента World of Warcraft се поддържа в Северна Америка, Европа, Китай, Корея, Австралия, Нова Зеландия, Сингапур, Тайланд, Малайзия, Тайван, Хонг Конг и Макао. Играта е достъпна вече на седем езика, като в момента се разработва и версия на руски език, която се предвижда да бъде пусната по-късно през тази година.
Въпреки че World of Warcraft излезе на пазара още през 2004 година, засега не съществуват никакви признаци за намаляване на интереса на потребителите към нея. Понастоящем Blizzard работи над второто разширение на играта, което ще се казва Wrath of the Lich King.