Посещението на кината в държавите от ЕС през 2013 година е намаляло, достигайки второто най-ниско равнище от началото на века – 908 милиона продадени билета, пише в блога си проф. Нели Огнянова, експерт по медийно право, позовавайки се на доклад на Европейската аудиовизуална обсерватория.
Спад има при четири от петте най-големи пазара: Обединеното кралство (-4%), Франция (-5,3%), Германия (-4%) и Испания (-16%), а само в Италия посещенията нарастват (+6%). България с 16,7 % ръст е държавата с най-голямо увеличение на посещението на кино за 2013 г. в Европейския съюз.
Но пазарният дял на българските филми е спаднал от 4,8% през 2012 до 0,6% през 2013 г. и по този показател страната ни е на последно място с Кипър (0,1%). На първо място остава Франция (33%), веднага след нея са Италия, Дания и Германия с близки стойности.
Делът на американските филми общо за ЕС расте от 63% през 2012 г. на 68% за 2013. Данните включват и посещенията на граждани от други държави.