Споделени коли удариха авто-индустрията в САЩ

Автомобилната индустрия в САЩ е пропуснала да продаде 500 000 машини, заради новата услуга за споделяне на коли в големите градове, сочат проучванията.

Това е добра новина за еколозите, но много лоша за производителите на коли, пише GreenTech.bg. По данни AlixPartners, в 10 големи градски зони на всяка кола от схемите за споделени автомобили се падат 32 непродадени автомобила. Това очевидно говори за много силно въздействие на схемите за споделени автомобили върху авто-индустрията.

„Според проучването, в което са анкетирани 1000 шофьори от 10 добре развити пазара на споделени автомобили в големи градове, и 1000 шофьори от всички краища на страната като контролна група, споделянето на коли изглежда измества продажбите на автомобили в съотношение 32 към 1 (една кола от схема за споделяне на автомобили измества продажбата на 32 превозни средства)”, пише AlixPartners.

До 2020 г. ще бъдат избегнати около 1,2 милиона продажби на автомобили, благодарение на споделянето, прогнозира AlixPartners. Компанията е проучила зоните на Остин, Тексас, Бостън, Чикаго, Маями, Ню Йорк, Портланд, Орегон, Сан Диего, Сан Франциско, Сиатъл и Вашингтон.

Изследователите са помолили участниците в проучването да посочат пет причини, поради които използват споделените автомобили. За съжаление (но не и за изненада), загрижеността за околната среда е класирана на последно място. Основните причини, поради които много хора използват този прийом вместо кола под наем, са лесен достъп, удобство и икономия.

Коментари по темата: „Споделени коли удариха авто-индустрията в САЩ”

добавете коментар...

  1. Мирака

    И в час пик когато всеки иска кола, ще ти се налага да чакаш за да се освободи някоя роботизирана такава. Идеята на Anonymous е добра, ако търсенето на коли е разпределено равномерно във времето, а не както сега – 90% от използването на автомобили е сутрин и вечер.

    Според мен няма как да се избегне съхраняването на неизползван ресурс, но предимство ще е, че тези неизползвани роботизирани коли могат да се съхраняват в големи паркинзи извън града и при нужда да се вкарват в градската мрежа.

  2. Anonymous

    А в близкото бъдеще почти няма да има частни коли, или ако има те, ще са много малко, и то предимно държавни и на частни фирми. Ще питате как така, но сами може да си отговорите. До 10 години масово, ще се използват роботизирани превозни средства, а какво означава това, или с една дума, че винаги може да си поръчаш такова превозно средство по телефона за определен час и дата. Поставяш си картата в слота и си задаваш курса. След, като освободиш колата тя отива при следващият клиент и така нататък…. Не Ви се вярва, но това е бъдещето. Направете си сметка, колко коли сега стоят по паркингите и гният, колко ресурс стои замразен на улицата, и колко сме назад в мисленето и пестенето на всякакъв вид ресурси. По натам сами надникнете в бъдещето……, и е малко вероятно да сгрешите….

Коментар