Сателитният оператор SES вече обхваща 291 милиона ТВ домакинства по целия свят и 151 млн. в Европа, по данни на компанията за 2013 г. Това е 5% ръст и на световния, и на европейския пазар, спрямо предходната година.
Най-голям ръст в обхвата се наблюдава в Африка, Близкия Изток и особено в Индия с 18% и в района на тихоокеанска Азия със 7%. Обхватът в Латинска Америка е нараснал с 5%, а Северна Америка с 3%, сочат резултатите от пазарното изследване „Satellite Monitor”, провеждано ежегодно от SES.
Директният достъп на глобалната сателитна флотилия на SES нарасна от 99 млн. през 2012 до 106 млн. домакинства със сателитен прием на ТВ през 2013 г. Индиректният достъп, през кабелни мрежи, до канали от сателитите на SES се повиши допълнително от 152 до 153 млн. домакинства, а достъпът на SES до домакинства чрез IPTV технология нарасна с 27% до 31 млн. домакинства.
Най-високият ръст в директния достъп бе отбелязан в региона на тихоокеанска Азия, 21% повече домакинства приемат сигнал от сателит на SES, след това в класацията са Африка, Близкия Изток и Индия с ръст от 18%.
Тези цифри потвърждават разрастващия се обхват на сателитната технология и й отреждат водеща роля на пазара на телевизионния прием глобално, както и в частност по отношение на цифровия и HD телевизионен прием, подчертаха от SES.
Операторът има водеща роля в Европа. Сателитите на компанията обслужват почти всички (95%) от домовете с кабелна TV и IPTV и 81% от домовете с HD телевизионен прием.
Най-големият единен пазар на телевизия директно-до-дома в Европа си остава Германия със своите 18 млн. ASTRA домакинства. Компанията излъчва повече от 6200 ТВ канала, 1800 от тях са с висока резолюция.