Китайският производител на смартфони Xiaomi си поставя все по-високи цели. Младата компания се наложи като водещ доставчик в родината си и започна методично да разширява бизнеса си в региона, навлизайки на пазарите в Хонконг, Тайван, Индия, Сингапур и Малайзия.
В момента Xiaomi си оспорва с Lenovo (която придоби Motorola Mobility) третото място на световния пазар за смартфони. Според анализатори, през последното тримесечие компанията е продала повече устройства, отколкото играчи като LG, Sony и HTC.
Xiaomi обаче има още по-високи цели. Шефът на компанията Лей Джун, който е на осмо място по богатство в Китай, разкрива пред местното издание CNBeta, че Xiaomi си е поставила за цел след 5-10 години да оглави пазара на смартфони в света.
Очаква се до края на годината броят на активните потребители на смартфони с китайската марка да достигне 70 милиона, а след две години да се увеличи до 200 милиона. Някои анализатори дори са на мнение, че Xiaomi може да постигне по-бързо заложените цели.