Проникването на интернет и социалните комуникации са фактори, които влияят все повече на бизнеса. Променят се взаимоотношенията между служителите и компаниите, хората търсят откритост, искат да бъдат ангажирани, да вярват и да имат цел, а не просто да спазват работното време.
От една страна, технологиите ни разделят, но от друга ни позволяват да поддържаме по-лесно контакти, заяви Горан Ангелов, управител на IBS България, по време на конференция IBM ConnectED в София, посветена на решенията за съвместна работа и бизнес комуникации. Наблюдаваме социална трансформация на бизнеса, допълни той.
Четвърт век след появата на платформата за съвместна работа Lotus Domino, софтуерът на IBM остава обърнат към човека и това е част от културата на компанията. Днес флагманът на ИТ гиганта в социалната трансформация на бизнеса е платформата IBM Connections, чиято последна версия от 2014 г. има интерфейс и на български.
Социалната трансформация означава промяна в средата и културата на бизнеса под въздействие на социалните технологии, вкл. навлизане на стандартите на социалните мрежи в организацията на работа. Фирменият интранет всъщност е социална корпоративна мрежа.
Мнозина биха се запитали „Кому е нужен Фейсбук вътре в организацията?”. Социалните технологии могат да дадат ново бизнес развитие. „Става въпрос за продуктивност, за това как да станем по-умни”, поясни Горан Ангелов.
Платформата IBM Connections се явява вътрешна корпоративна среда за съвместна работа – това не е софтуер за запознаване между служителите, а решение за организация на работата. Много компании разработват софтуер за IBM Connections, като най-логичното допълнение е системата за управление на съдържанието (CMS).
Значимостта на платформата на IBM се потвърждава и от факта, че в продължение на седем години тя е безусловният лидер в категорията социален софтуер и съвместна работа.