Световният пазар на телевизори е нараснал с 3% през миналата година и възлиза на 230 млн. броя, сочи проучване на DisplaySearch. Позитивна динамика се наблюдава в повечето региони, вкл. на най-големия пазар – китайския.
Анализаторите прогнозират пълно изчезване от пазара на кинескопите и плазмените телевизори през 2015 г. Едновременно с това се очаква постепенно разпространение на скъпите OLED модели, доставките на които ще достигнат 1 млн. тази година.
Въпреки нарастващия интерес към големите модели, търсенето на малки телевизори се запазва високо, особено в развиващите се страни.
Така например, в Бразилия моделите с диагонал на екрана от 30 до 39 инча съставляват около 46% от общия обем на продажбите. В Индия пък най-популярни са телевизорите с екрани 20-29 инча, като делът им в азиатската страна достига 54%.
Търсенето на телевизори през настоящата година може да намалее заради колебанията във валутните курсове. В редица страни телевизорите поскъпнаха, заради девалвацията на местните валути, което се отрази негативно на покупателната активност.