Две от най-иновативните американски компании – Apple и Tesla – влязоха в надпревара коя за най-кратко време ще реализира повече приходи от продажби на нов продукт. В частност, битката се разрази между iPhone и батериите Powerwall, които изпреварват смартфона, но са по-скъпи.
Комплектите от батерии Powerwall и Powerpack на Tesla провокираха огромен интерес по цял свят. Само десет дена след стартирането на продажбите се разбра, че Powerwall са разпродадени за периода до средата на 2016 г. Елън Мъск призна, че Tesla трябва да направи своята бъдеща „гигафабрика” в Невада значително по-голяма, пише GreenTech.bg.
Този ентусиазъм се превежда във вид на заявки на стойност 800 милиона долара, според Блумбърг, и ако Tesla успее да превърне огромния интерес в реални приходи, то батериите й могат да достигнат приходи от милиард долара по-бързо от iPhone.
Изчисленията на Блумбърг относно Powerwall са приблизително следните: Tesla е получила 38 000 заявки (резервации) за 50 000 до 60 000 батерии Powerwall. Умножено по 3000-3500 долара за едно устройство, това прави средно 178,8 милиона щатски долара във вид на заявки. Единственият проблем с тези резервации е, че те са направени като необвързващи изявления на интерес на уеб-страницата на дружеството.
Ютилити компаниите обаче също са направили заявки и резервациите изглеждат много по-надеждни. PowerPack, батерията за комунални фирми, се радва на натрупани 25 000 резервации с общ капацитет 2,5 милиона киловатчаса, на цена от $250 за киловатчас, което възлиза на около 625 000 000 долара общо; този обем има голям шанс да бъде действително реализиран.
Блумбърг разглежда как пускането на нов продукт на пазара може да се сравни с други два, които се определят като най-големите: тези на iPhone и на Виагра. Публикацията признава, че е налице известна „несравнимост” между трите случая, защото Powerwall е значително по-скъп продукт от другите два, а пък Виагра е значително по-лесна за производство, отколкото другите. И все пак изданието прави интересно сравнение.
iPhone достига продажби на стойност 1 милиард долара през първото тримесечие от пускането на пазара. Виагра постига същото чак през четвъртото тримесечие. Това разкрива колко значимо е постижението на Tesla да приближи продажби в размер на 1 милиард долара още в рамките на първите 10 дена от пускането на продукта и старта на приемането на заявки.
Всичко това говори много за радикалната промяна при възобновяемата енергия. Блумбърг подчертава: „Мъск внесе елемент на „стила Apple” и огромен обществен интерес, типичен за потребителските продукти, в една област, която по същество касае инфраструктурни проекти… с потенциал да промени начина, по който се управляват електрическите мрежи, и скоростта, с която слънчевата енергия се възприема сред потребителите”.
Vzeha imeto na Tesla i si mislqt che sa kato nego, pravat pari or negovata slava i ime koeto e podlo. Elektricheskata kola na Nikola Tesla e polzvala Edna kutia s 12 elektronni lampi i bobini i e proizvejdala energia neqsno kak za elekyromotora na kolata i tva e v dalechnata 1934ta ili 1938ma he sqm siguren tochnata godina no negavata kola e bila s drug tip elektrozahranvane a ne s bateria! I tezi baterii na firmata sega sa vqzduh pod nalqgane i pokazvat stremeja za pari i bezkraina alchnost. Ima polza of tqh no uspeha e na gqrba na Nikola Tesla a new che bateriite za neshto unikalno! Che tova sa Litievo ionni baterii s golqm capacitet + elektronika koyato ne e slojna i tova e razrabotenno otdavna za electromobilite. Neka si slojat tyahno si ime i taka da gradqt avtoritet i da se dokazvat a ne da polzvat imeto na tozi genii koito Dade izobreteniata za da statene USA supersila …
Истински иноватор! Браво!