TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

Ниската цена вече не е най-важният фактор на ИТ пазара

„Най-ниската цена вече не е най-важният фактор за хората при техния избор. Все по-определящо става съотношението цена-качество”, заяви Емил Кирилов - мениджър бизнес развитие в Мост Компютри.
„Най-ниската цена вече не е най-важният фактор за хората при техния избор. Все по-определящо става съотношението цена-качество”, заяви Емил Кирилов – мениджър бизнес развитие в Мост Компютри

Технологичният бизнес в България продължава да носи последиците от кризата. Основен проблем отново е икономическата ситуация в страната – за поредна година растежът на БВП няма да достигне желаното ниво, а потребителите имат негативни очаквания, бе един от изводите по време на дилърската конференция на дистрибутора Мост Компютри в курорта Слънчев бряг. 

Продажбите, реализирани от Мост Компютри, показват, че десктоп пазарът у нас бележи спад с 18,7% през второто тримесечие на годината спрямо Q2 на 2014 г., a отстъплението при мобилните устройства е 16,7%.

Все пак, тази година могат да се откроят някои положителни тенденции и най-вече ориентацията на потребителите от нисък към среден клас продукти. „Най-ниската цена вече не е най-важният фактор за хората при техния избор. Все по-определящо става съотношението цена-качество”, заяви Емил Кирилов – мениджър бизнес развитие в Мост Компютри.

Тази тенденция се наблюдава и при процесорите, където най-предпочитани през последната година са чиповете Pentium, следвани от Celeron, Core i3 и Core i5. Intel запазва водещата си позиция с 88,2% от пазара, докато AMD има дял от 11,8%, по данни на Мост.

Доста съществен ръст от 25% се забелязва при мониторите. Този пазар се отваря, като един от основните фактори за това е развитието на гейминг индустрията. Ръстът на продажбите при мониторите за игри възлиза на 47%.

[related-posts]

Освен това се забелязва повишен интерес към екраните с по-големи размери. В това отношение България следва тенденцията на западните страни, където търсенето се фокусира върху екрани над 21 инча.

Смартфоните бележат спад от 8% през първите девет месеца на годината, спрямо същия период на 2014. Любопитен факт е, че пазарът на таблети тръгва рязко надолу, което се обяснява с това, че смартфоните стават все по-функционални, а по-големият им размер реално прави ненужни таблетите.

И при умните телефони се забелязва тенденция на повишено търсене в средния клас, като най-продавани са апаратите в ценовия сегмент 250-325 лв., следвани от тези до 650 лв., посочи Емил Кирилов.

Раздвижване се отчита при продажбите на комуникационни устройства (рутери), които бележат 8% ръст. И тук потребителите вече обръщат внимание на качеството за сметка на най-ниската цена. Очаква се навлизането на стандарта 802.11AC при тези устройства да даде допълнителен тласък на продажбите.

още от категорията

Глобалният ИТ пазар ще надхвърли 5,4 трилиона долара през 2025 г.

TechNews.bg

Хардуерният пазар у нас расте с темпото на БВП

TechNews.bg

ИКТ фалитите в България намаляват, в ЕС нарастват

TechNews.bg

Разходите за ИТ превишиха 5 трлн. долара годишно

TechNews.bg

ИТ фирмите: Липсата на редовно правителство пречи на бизнеса

TechNews.bg

Световният ИТ пазар ускорява темпо, движен от ключов сегмент

TechNews.bg

3 коментара

:-) 30/09/2015 at 09:02

Ниската цена на IT пазара печели търгове и проекти (за справка вижте разтежа на IT division-a на HUAWEI). Друг е въпроса дали заглавието не трябваше да е “Ниската цена вече не е най-важният фактор на SOHO пазара”

Отговор
Препатил 29/09/2015 at 13:00

така е, евтини джаджи вече не купувам! само ядове и ти излиза по-скъпо в крайна сметка

Отговор
(c: 29/09/2015 at 11:28

С други думи, всички се напатиха от евтини боклуци.

Евтиният клас се прави за будалите и за да вдига цената на средния и високия клас.

Отговор

Коментари