360-градусова виртуална реалност на Facebook стените

Disney и Lucasfilm първи се възползваха от новата функция във Facebook с видео на пътуване из пустинята Джаку, рекламирайки дългоочакваното продължение „Междузвездни войни: Силата се пробужда”

Disney и Lucasfilm първи се възползваха от новата функция във Facebook с видео на пътуване из пустинята Джаку, рекламирайки дългоочакваното продължение „Междузвездни войни: Силата се пробужда”

Виртуалната реалност вече ще присъства и на стените ни ви във Facebook. От миналата сряда компанията направи възможно публикуването на 360-градусови видео клипове на страниците в социалната мрежа.

Потребителите пред екраните ще трябва просто да плъзват мишката върху клипа, а смартфон зрителите – пръста си по дисплея, за да сменят ъгъла, под който наблюдават „реалността”.

Disney и Lucasfilm бяха първите възползвали се от новата функция с видеото си на пътуване из пустинята Джаку. По този начин те придадоха още по-завладяващ ефект на рекламата на дългоочакваното продължение на сагата „Междузвездни войни: Силата се пробужда”.

Скоро след това и Saturday Night Live публикува 360-градусов клип. В него е показана 40-тата годишнина на предаването с участието на Джими Фалън и Джъстин Тимбърлейк, като така зрителите получиха възможността да „влязат” в прочутото Studio 8H.

Очаква се в най-скоро време GoPro, Mountain Dew, LeBron James, Vice и Discovery да последват примера и да тестват нейтив видео плейъра на Facebook.

Това е една от първите актуализации в следствие на $2-милиардното Facebook придобиване на Окулус Рифт миналата година. По-рано това лято социалната мрежа започна с 360-градусови мобилни видеа на брандове.

Опцията за видео виртуална реалност към момента е предназначена единствено за публикуване на страниците на различните брандове. Но ако се съди по обичайното поведение на Facebook, скоро 360-градусовите клипове ще се превърнат в официални реклами.

Facebook пусна премиум опция за купуване и проверка на видимостта от Moat. Благодарение на нея ще трябва да бъдат заплащани единствено излъчените докрай видеа на стените на Facebook потребителите, което е изгодно за рекламодателите.

„Нашата цел във Facebook е да ви свързваме с хората и нещата, които са от значение, абсолютно всеки ден”, споделиха в блог пост от компанията във връзка с новата услуга.

„С течение на времето забелязахме, че хората се радват повече на по-въздействащото съдържание на стените си. Това е и една от причините за големия успех на видеото във Facebook и сме развълнувани да пристъпим още една крачка напред с 360-градусовите видеа”, допълват от Facebook.

Кристина Кацарска

Кристина Кацарска

Коментар