Ниската цена вече не е най-важният фактор на ИТ пазара

„Най-ниската цена вече не е най-важният фактор за хората при техния избор. Все по-определящо става съотношението цена-качество”, заяви Емил Кирилов - мениджър бизнес развитие в Мост Компютри.

„Най-ниската цена вече не е най-важният фактор за хората при техния избор. Все по-определящо става съотношението цена-качество”, заяви Емил Кирилов – мениджър бизнес развитие в Мост Компютри

Технологичният бизнес в България продължава да носи последиците от кризата. Основен проблем отново е икономическата ситуация в страната – за поредна година растежът на БВП няма да достигне желаното ниво, а потребителите имат негативни очаквания, бе един от изводите по време на дилърската конференция на дистрибутора Мост Компютри в курорта Слънчев бряг. 

Продажбите, реализирани от Мост Компютри, показват, че десктоп пазарът у нас бележи спад с 18,7% през второто тримесечие на годината спрямо Q2 на 2014 г., a отстъплението при мобилните устройства е 16,7%.

Все пак, тази година могат да се откроят някои положителни тенденции и най-вече ориентацията на потребителите от нисък към среден клас продукти. „Най-ниската цена вече не е най-важният фактор за хората при техния избор. Все по-определящо става съотношението цена-качество”, заяви Емил Кирилов – мениджър бизнес развитие в Мост Компютри.

Тази тенденция се наблюдава и при процесорите, където най-предпочитани през последната година са чиповете Pentium, следвани от Celeron, Core i3 и Core i5. Intel запазва водещата си позиция с 88,2% от пазара, докато AMD има дял от 11,8%, по данни на Мост.

Доста съществен ръст от 25% се забелязва при мониторите. Този пазар се отваря, като един от основните фактори за това е развитието на гейминг индустрията. Ръстът на продажбите при мониторите за игри възлиза на 47%.

Освен това се забелязва повишен интерес към екраните с по-големи размери. В това отношение България следва тенденцията на западните страни, където търсенето се фокусира върху екрани над 21 инча.

Смартфоните бележат спад от 8% през първите девет месеца на годината, спрямо същия период на 2014. Любопитен факт е, че пазарът на таблети тръгва рязко надолу, което се обяснява с това, че смартфоните стават все по-функционални, а по-големият им размер реално прави ненужни таблетите.

И при умните телефони се забелязва тенденция на повишено търсене в средния клас, като най-продавани са апаратите в ценовия сегмент 250-325 лв., следвани от тези до 650 лв., посочи Емил Кирилов.

Раздвижване се отчита при продажбите на комуникационни устройства (рутери), които бележат 8% ръст. И тук потребителите вече обръщат внимание на качеството за сметка на най-ниската цена. Очаква се навлизането на стандарта 802.11AC при тези устройства да даде допълнителен тласък на продажбите.

Таня Пенчева

Таня Пенчева

Коментари по темата: „Ниската цена вече не е най-важният фактор на ИТ пазара”

добавете коментар...

  1. :-)

    Ниската цена на IT пазара печели търгове и проекти (за справка вижте разтежа на IT division-a на HUAWEI). Друг е въпроса дали заглавието не трябваше да е “Ниската цена вече не е най-важният фактор на SOHO пазара”

  2. Препатил

    така е, евтини джаджи вече не купувам! само ядове и ти излиза по-скъпо в крайна сметка

  3. (c:

    С други думи, всички се напатиха от евтини боклуци.

    Евтиният клас се прави за будалите и за да вдига цената на средния и високия клас.

Коментар