По време на тазгодишния шампионат Уимбълдън събитието предлагаше всички традиционни изкушения – безупречно окосена трева, чисто жълти топки за тенис, закуска от ягоди и крем и … добре облечени андроиди без лица.
Въпросните чудати зрители, от които могат да те побият тръпки, вече се появиха в Harrod”s – верига универсални магазини, специализирани в предлагането на луксозни стоки в Лондон, и на други места в столицата на Англия. Но трайното им присъствие в тенис-клуба All-England Tennis Club се оказа най-зрелищната им публична поява.
Някои местни Интернет медии отбелязаха, че двете фигури всъщност не били съвсем без лица, а имали малки отвори в маските си за очите на актьорите. Ето къде ще отиде тазгодишната награда Pulitzer.
Нима тези същества не са плешиви, хипер-измерни, екстра-сензорни, телепатични същества, които оцеляват в нашата враждебна среда, като елиминират достъпа до земната атмосфера и ултравиолетовите лъчи? Наистина ли са само облечени модели или безработни актьори, които се мотаят с маски, за да изкарат малко пари за цигари, пита wired.com.
Дали тази проява е била просто шега? Или пък е било досадно претенциозно представление, метафора за анонимността на човечеството в информационната ера? Разбира се, че не. Всъщност това е заразителен маркетингов трик, символ именно на анонимността на човечеството в информационната ера.
За щастие, именно тази безличност на хората все още носи някакви ползи, например, когато те са неодушевени макети, използвани при тестовете на коли. Производителят на автомобили Lotus може най-добре да обясни каква е възвръщаемостта от някои от неговите спортни модели.