TechNews.bg
БизнесВодещи новиниНовини

Sharp се връща на световния пазар за телевизори

Sharp започва преговори за откупуване на ТВ бизнеса си в Европа и САЩ
Sharp започва преговори за откупуване на ТВ бизнеса си в Европа и САЩ

Японският производител Sharp планира завръщате на световния пазар за телевизори с поддръжката на новия си собственик – мощната тайванска компания Foxconn.

„Решихме да преразгледаме  действащия бизнес по лицензиране на бранда в Европа, Северна и Южна Америка и в момента изучаваме различни възможности”, се казва в изявление на компанията, на което се позовава Ройтерс.

През август 2015 г. Sharp обяви, че излиза от пазара на телевизори в Северна и Южна Америка и продаде ТВ бизнеса си на китайския производител Hisense. По-късно, през септември, компанията прехвърли права за производство на течнокристални телевизори на словашката Universal Media Corporation.


В момента бизнесът с телевизори на Sharp е съсредоточен само на японския пазар. Твърди се, че следващия месец компанията ще започне преговори за откупуване на ТВ бизнеса си в САЩ и Европа. Sharp се надява, че силните канали да доставка и широката клиентска база на Foxconn ще й помогнат отново да печели на този пазар.

Наскоро Foxconn придоби 64% от акциите на Sharp за сумата от 3,8 млрд. долара.. Президентът на Sharp подаде оставка, а на негово място бе назначен мениджър от Foxconn, който обеща да възроди компанията, вкл. да върне активите и правата за използване на бранда Sharp на пазара за потребителска електроника.


[related-posts]

За последната финансова година, която приключи в края на юни, Sharp отчете чиста загуба от $324,5 млн. долара и оперативна загуба от $24,2 млн. долара, при приходи в размер на $4,1 млрд. Компанията съумя да намали оперативната си загуба 11 пъти за сметка на редуциране на ТВ бизнеса.

още от категорията

Foxconn и Nvidia изграждат суперкомпютърен клъстер за 1,4 млрд. долара

TechNews.bg

Foxconn и Nvidia строят фабрика на бъдещето в САЩ

TechNews.bg

Търсенето на големи телевизори намалява

TechNews.bg

Бъдещето е тук: все повече компании използват хуманоидни роботи

TechNews.bg

Hisense показа у нас първия в света 116-инчов RGB MiniLED телевизор

TechNews.bg

Експлоатация в „града на iPhone” – до 75 часа работна седмица

TechNews.bg

1 коментар

:о) 24/08/2016 at 09:29

аре пак Китайска експанзия под чуждо име…
ще отнеме време преди хората да проумеят че тоя Sharp няма да е като “оня” Sharp,
точно както Lenovo не е като “оня” IBM…

Отговор

Коментари