Стотици брандове с хиляди модели участват на пазара за смартфони, но практически никой не печели от този бизнес, с изключение на Apple и Samsung, твърди изследване на финансовата компания Canacord Genuity.
Лъвският пай взима Apple, при която маржът достига 38%. За сравнение, оперативният марж при Samsung e над два пъти по-малък – 17%, твърди проучването, за което съобщава TheNextWeb.
Най-нерентабилни сред големите имена са HTC и Microsoft. През последното тримесечие двете компании са загубили по 22%, докато при LG този показател е само 5%. Lenovo, която неотдавна погълна Motorola, е на минус 10% от бизнеса със смартфони.
Проучването отразява бизнеса със смартфони през второто тримесечие на 2016 г. Една година по-рано ситуацията беше по-различна – LG печелеше, а HTC се държеше около нулата.