Делът на таблетите под управление на Windows е нараснал през третото тримесечие на годината с 25%, според нов доклад на Strategy Analytics.
Сумарните доставки на таблети в периода юли-септември възлизат на 46,6 млн. броя, което е с 1% по-малко спрямо предходното тримесечие и с 10% под резултата от третото тримесечие на миналата година.
Новините за Microsoft обаче са добри. Продажбите на Windows таблети са нараснали за разглеждания период с 25% и в момента делът им възлиза на 16% от целия пазар.
В същото време Android устройствата остават абсолютен лидер на пазара за таблети, но делът им е намалял до 65%. Според анализаторите, това се дължи на факта, че таблетите се превръщат от джаджи за развлечение в устройства за ежедневна работа.
Apple удържа силните си позиции на пазара за таблети с дял от 19,9% за своя iPad, бележейки ръст от 0,8% на годишна база. Анализаторите отбелязват популярността на обявения неотдавна модел iPad Pro.