Третото тримесечие може да донесе ръст на пазара на таблети. Анализаторската компания Digitimes Research прогнозира увеличение на продажбите с 16,3% спрямо предходното тримесечие – до близо 47 млн. броя.
На годишна база обаче пазарът ще запази отрицателната си динамика – продажбите ще намалеят с 10% в периода юли-септември, спрямо третото тримесечие на 2015 г. Това означава, че за възстановяване на пазара като цяло все още не може да се говори.
Предстоящият ръст през тримесечието се обяснява с подготовката на производителите за традиционно силния сезон в края на годината, особено на пазарите в Европа и Северна Америка. Освен това икономическата ситуация в развиващите се страни се подобрява, което способства ръста на пазара.
Анализаторите очакват съществен ръст в категорията на „немарковите” таблети, предлагани от китайски производители. Техните доставки ще нараснат с 18,5%, благодарение на засилената магазинна търговия в САЩ и Европа.
Същевременно, TrendForce дава доста по-песимистична прогноза. Нейните данни сочат спад от 2% – до 32,7 млн. броя – в продажбите на маркови и безименни таблети за периода юли-септември спрямо април-юни. На Apple ще се паднат 9,2 млн. броя, Samsung ще продаде 5,9 млн., а Lenovo – 2,5 млн. В топ 5 влизат също Huawei и Amazon с резултати съответно – 2,3 и 1,1 млн. броя.