Honda създава 11-степенна скоростна кутия

Honda не е първата компания, която разработва 11-степенна трансмисия; подобна разработка има и Ford

Honda не е първата компания, която разработва 11-степенна трансмисия; подобна разработка има и американският производител Ford

Японският автомобилен гигант Honda е подал патентна заявка за скоростна кутия от нов тип. Документът описва 11-степенна роботизирана трансмисия с три съединителя, съобщи DigitalTrends.com.

Очаква се подобна система да позволи още по-бързо и плавно превключване на скоростите, без загуба на динамика. Освен това новата скоростна кутия дава възможност за повишаване на горивната ефективност.

Засега обаче няма информация за плановете на Honda да внедри подлежащата на патентоване трансмисия. Предполага се, че 11-степенната скоростна кутия с три съединителя може да се адаптира както за компактни модели от рода на Fit, така и за големи автомобили като Pilot.

Honda не е първата компания, която разработва 11-степенна трансмисия. Миналата година на сайта на патентното ведомство на САЩ (USPTO) се появи патентна заявка на Ford за „многостепенна трансмисия” с 11 предавки.

Но както Honda, така и Ford засега не са разкрили планове за внедряване на подобни скоростни кутии в своите автомобили. Несъмнено обаче компаниите имат такива планове, след като патентоват разработките си, и на пазара скоро може да се появят модели с 11-степенни трансмисии.

Коментари по темата: „Honda създава 11-степенна скоростна кутия”

добавете коментар...

  1. ВБА

    Бъдещето е на електрически и хибридни скоростни кутии с два съединителя. А, що се отнася за броя предавки може би скоростната кутия трябва да е безстепенна. Сега Дачия предлага автоматични скоростни кутии с електрическо превключване на предавките, но трябва да доизпипа нещата. След време те почти напълно могат да заменят автоматичните скоростни кутии, които работят със скъпо масло и филтър. Хубавото при хибридните скоростни кутии с електрическо превключване на предавките, че са много по леки, по опростени и по сигурни. Могат да работят, както в автоматичен режим така и в ръчен, по избор на водача или според терена за преодоляване. Всичко зависи от компютъра на колата и настройките му, също и от избора на водача. Стандартния режим за автоматично или ръчно превключване, особено при евентуален срив на компютъра или отказ на някой датчик е просто незаменим при избора на такава кутия. Няма скъпо масло, няма скъпи датчици и сложно устройство и специална поддръжка и реглажи освен традиционните. Просто си е една обикновена скоростна кутия с електрическо автоматично превключване на предавките. Като цена двете кутии са несъпоставими, което ще се отрази на крайната цена на автомобила, а за експлоатация и надежност няма да могат да се сравняват в полза на електрическото превключване….. Така би трябвало да е на практика, а дали, ще е така много скоро ще разберем….

    .

Коментар