Водещите автопроизводители в Европа решиха сами да финансират изграждането на зарядни станции, за да стимулират търсенето на електромобили, предаде Ройтерс.
Немските гиганти в автоиндустрията са се договорили да инвестират в строителството на хиляди станции за бързо зареждане на електромобили. В проекта участват VW, вкл. с брандовете Audi и Porsche, BMW, Daimler и европейското подразделение на Ford.
Планът предвижда създаване на съвместно предприятие, което ще започне да изгражда мрежа от зарядни станции още през следващата година. На първия етап ще бъдат построени 400 станции, а към 2020 броят им ще достигне хиляди.
Зарядните станции ще използват технология за комбинирано зареждане (CCS), която превъзхожда съществуващите решения по скорост и може да доставя до 350 кВтч. Очаква се към проекта да се присъединят и други производители на автомобили.
Ер малък е типичния случай на папагал, повтарящ безсмислените мантри – най-грубо сметнато, за да заредиш 350 kWh за 15 мин ти е необходима мощност 1,4 MW (!) , а за една минута – 21 MW !!! За сравнение, един блок на Марица Изток 3 е 210 MW, т.е. отчитайки присъщите загуби, ще е достатъчен за едновременното зареждане на пет-шест автомобила.
Добре, някой ще каже, че китайците използват на безумно скъпите си зарядни станции стационарни буферни батерии, които изравняват натоварването. Тогава нека приложим отново примерчето на многоуважаемия “ь”. Да заредиш една 400V и 350kWh батерия за 15 мин е необходим заряден ток от 3500A, а за една минута – 53 хил. ампера!!! Някой виждал ли е на живо, какво трябва да представлява снопът от съединителни кабели за 2х53 kA? Хайде стига сте плещили недомислени глупости…
Винаги ще се намерят вманиачени и не особено умни пропоненти за безумната тесла, която се опитват да ни натресат. Явно мозъците, както винаги, се продухват с оглед едни пари, дето ще идат в едни джобове. Все пак, премислете, какво означава за електрическата инфраструктура, един милион автомобили в някакво приемливо време да налеят поне по 80kWh в батериите си. Това са пари, пари, пари, които ще остържат най-напред от същите тези бунаци, на които днес морето им е до колене…
Не е страшно, да се популяризират електромобилите, например за градски транспорт, където недостатъците им могат да бъдат приемливи. Страшно е, да се затрива конвенционалния транспорт с двигатели с вътрешно горене, който в много приложения просто няма алтернатива.
При сегашните масови технологии при заряд за 15 мин (на 350kWh) ще ти стигнат за 200 км.
Когато масово батериите се заменят със суперкондензатори на “електростанцията” ще е необходима под минута заряд за 1000 км пробег.
Много тънко кабелче като на стар телефон ?
На тесла е едно дебело.
Ква е тая закачалка на бялата кола ?
Дрънкаш пълни глупости без никакво покритие и на всичко отгоре се опитваш да се правиш на забавен (неуспешно за съжаление, което си доста жалко). Няма смисъл от допълнителни разяснения…
Проблемът със задръстванията по пътищата ще е решен – колите ще висят по зарядните станции, вместо по светофарите. А който си няма излишни 10kW промишлен ток вкъщи, ще спи в колата, докато чака вятърните централи да му заредят колата. Не дай Боже да се наложи да пътуваш до по-надалеч – ще се завърнат едновремешните странноприемници, където да пееш кахърни песни, докато се доредиш до енергиен ресурс за батерията си.