220 млн. LCD телевизора са продадени през 2016 г.

Делът на новите телевизори с поддръжка на резолюция Ultra HD ще възлезе на 31,5% тази година

Делът на новите телевизори с поддръжка на резолюция Ultra HD ще възлезе на 31,5% тази година

Пазарът на течнокристални телевизори възлиза на 219,2 млн. броя през 2016 г., бележейки ръст от 1,6% спрямо предходната година, по данни на анализаторската компания Wits View.

Позитивната динамика идва от високия ръст на продажбите в Северна Америка и засиленото търсене на телевизори с големи размери в Китай, сочи докладът на WitsView, подразделение на TrendForce.

Лидери на пазара за течнокристални телевизори остават корейските производители Samsung и LG Electronics (LGE). През миналата година те са доставили съответно 47,9 и 28,2 млн. телевизора.

Ръстът при Samsung е нулев, поради дефицита на панели от среден размер, с който компанията се сблъска през 2016 г. В същото време LGE бележи спад от 4,1% в доставките на течнокристални телевизори, като резултат от промяната в стратегията на компанията – вместо повече продажби, корейският производител цели повишаване на качеството и печалбите, както и по-добро управление на складовите запаси.

Трето и четвърто място на световния пазар за телевизори заемат китайските производители Hisense и TCL. Те бележат ръстове в доставките съответно с 3,9% и 0,8%, достигайки 13,3 и 13,2 млн. устройства.

В челната петица на ТВ пазара влиза и японската компания Sony, която през 2016 г. е доставила на пазара 11,7 млн. телевизора, което е с 3,7% по-малко спрямо 2015 г.

Анализаторите очакват продажбите на телевизори тази година да нараснат с 2,6%, достигайки 225 млн. броя. Близо една трета ще заемат моделите с диагонал на екрана 50 или повече инча. Делът на телевизорите с поддръжка на резолюция Ultra HD ще възлезе на 31,5%.

Освен това Wits View прогнозира появата на иновативни телевизори с екрани без рамка, както и ултратънки модели, които ще се закрепват на стената с помощта на магнити.

Коментар