TechNews.bg
Водещи новиниНовиниТехнологии

Бош залага на изкуствения интелект

С помощта на изкуствения интелект Бош ще превърне устройствата в интелигентни асистенти

След 10 години едва ли ще намерите продукт на Бош без изкуствен интелект. Ако не в самото изделие, то поне в процеса на създаването му изкуственият интелект ще играе ключова роля, казва д-р Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH.

Немският технологичен гигант посрещна 2017 година с нов Център за изкуствен интелект (BCAI). В него започнаха работа 100 експерти в Бенгалуру (Индия), Пало Алто (САЩ) и Ренинген (Германия). До 2021 г. Бош ще инвестира 300 млн. евро за разширяване на центъра, а броят на заетите там специалисти ще се увеличи няколко пъти.

„Чрез сензорните технологии Бош накара предметите да чувстват. Сега искаме да ги научим да усвояват знания и да действат интелигентно“, заяви Денер, който отговаря също за развоя и високотехнологичния инженеринг. Само след пет години продуктите с изкуствен интелект ще носят 10% от оборота на Бош.

Домашният робот Кюри се интегрира безпроблемно в човешка среда

Персонализацията на интернет на нещата (IoT) е следващият етап в развитието на свързаността, смятат в компанията. „С помощта на изкуствения интелект Бош ще превърне уредите в интелигентни асистенти. Продуктите ще станат партньори, придружители, персонални помощници”, твърди Денер.


Пазарният анализатор Tractica предвижда, че до 2021 г. броят на хората, ползващи дигитални асистенти, ще нарасне с 350%. „Чрез свързаните продукти Бош може да поддържа директна връзка с клиентите. Колкото по-добре познаваме един потребител, толкова по-персонализирана ще бъдат предлаганата услуга”, продължва Денер.

По-рано тази година, на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас (CES), Бош представи домашния робот Кюри. Акцентът при проектирането на робота е върху персонализирането, т.е. способността му да се интегрира в човешка среда.

Асистентът Майки е създаден от Бощ за работа в смарт кухня

Компанията показа в Лас Вегас и асистента Майки, създаден за работа в смарт кухня. Умната машинка знае какво има в хладилника, автоматично съставя списъци за пазаруване и помага в готвенето.


Също на CES дебютира концептуален автомобил, който демонстрира как ще функционира личният асистент Ауто. Според най-новото проучване на Бош и Prognos, свързаните автомобили ще пестят на хората 100 часа годишно, които ще могат да бъдат използвани по-ефективно и приятно.

[related-posts]

Тази седмица Група Бош обяви предварителни финансови резултати за 2016 г. Приходите на компанията бележат ръст от 3,5% до 73,1 млрд. евро, а печалбата е 4,3 млрд. евро. Първоначалните инвестиции на Бош в IoT и електромобилността възлизат на милиарди евро. Концернът е увеличил разходите за R&D на 6,6 млрд. евро.

Целта на Бош е да стане водещ доставчик в областта на IoT. „Интернет на нещата става персонален. С помощта на изкуствения интелект ще индивидуализираме свързаността”, подчерта д-р Денер.

още от категорията

7 тенденции в изкуствения интелект през 2026 г.

TechNews.bg

AI резюметата съсипват труда на кулинарните блогъри

TechNews.bg

AI не се отплаща, но компаниите увеличат разходите си за него

TechNews.bg

Тръмп наема 1000 специалисти за „Технологичната сила“

TechNews.bg

Южна Корея въвежда  всеобхватни регулации за изкуствения интелект

TechNews.bg

Експеримент в образованието: AI във всички училища на Ел Салвадор

TechNews.bg

Коментари