След 10 години едва ли ще намерите продукт на Бош без изкуствен интелект. Ако не в самото изделие, то поне в процеса на създаването му изкуственият интелект ще играе ключова роля, казва д-р Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH.
Немският технологичен гигант посрещна 2017 година с нов Център за изкуствен интелект (BCAI). В него започнаха работа 100 експерти в Бенгалуру (Индия), Пало Алто (САЩ) и Ренинген (Германия). До 2021 г. Бош ще инвестира 300 млн. евро за разширяване на центъра, а броят на заетите там специалисти ще се увеличи няколко пъти.
„Чрез сензорните технологии Бош накара предметите да чувстват. Сега искаме да ги научим да усвояват знания и да действат интелигентно“, заяви Денер, който отговаря също за развоя и високотехнологичния инженеринг. Само след пет години продуктите с изкуствен интелект ще носят 10% от оборота на Бош.
Персонализацията на интернет на нещата (IoT) е следващият етап в развитието на свързаността, смятат в компанията. „С помощта на изкуствения интелект Бош ще превърне уредите в интелигентни асистенти. Продуктите ще станат партньори, придружители, персонални помощници”, твърди Денер.
Пазарният анализатор Tractica предвижда, че до 2021 г. броят на хората, ползващи дигитални асистенти, ще нарасне с 350%. „Чрез свързаните продукти Бош може да поддържа директна връзка с клиентите. Колкото по-добре познаваме един потребител, толкова по-персонализирана ще бъдат предлаганата услуга”, продължва Денер.
По-рано тази година, на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас (CES), Бош представи домашния робот Кюри. Акцентът при проектирането на робота е върху персонализирането, т.е. способността му да се интегрира в човешка среда.
Компанията показа в Лас Вегас и асистента Майки, създаден за работа в смарт кухня. Умната машинка знае какво има в хладилника, автоматично съставя списъци за пазаруване и помага в готвенето.
Също на CES дебютира концептуален автомобил, който демонстрира как ще функционира личният асистент Ауто. Според най-новото проучване на Бош и Prognos, свързаните автомобили ще пестят на хората 100 часа годишно, които ще могат да бъдат използвани по-ефективно и приятно.
Тази седмица Група Бош обяви предварителни финансови резултати за 2016 г. Приходите на компанията бележат ръст от 3,5% до 73,1 млрд. евро, а печалбата е 4,3 млрд. евро. Първоначалните инвестиции на Бош в IoT и електромобилността възлизат на милиарди евро. Концернът е увеличил разходите за R&D на 6,6 млрд. евро.
Целта на Бош е да стане водещ доставчик в областта на IoT. „Интернет на нещата става персонален. С помощта на изкуствения интелект ще индивидуализираме свързаността”, подчерта д-р Денер.