Събота е най-лошият ден за онлайн търговията

Пазаруваме онлайн много по-често през седмицата, отколкото през уикенда

Категорична промяна в потребителското поведение разбива мита, че онлайн рекламите на потребителски стоки са най-ефективни през почивните дни, заявиха от технологичната компания RTB Housе, позовавайки се на резултати от глобално проучване.

Вече не пазаруваме през уикенда. Оказва се, че много по-често извършваме тази дейност през седмицата. Броят кликове и конверсии е особено висок във вторник, когато се наблюдават с 37% повече кликове и 43% повече конверсии на световните пазари.

Това окончателно прави събота най-лошият ден за електронната търговия – тогава покупките, които идват от онлайн реклама, падат до едва 11% от общия брой за цялата седмица, сочат резултатите от изследване на кампаниите за най-големите търговски марки в над 40 пазара по света.

Анализът на българския пазар показва леки разлики в потребителските навици. У нас онлайн банер рекламите достигат максималната си ефективност в петък, когато се наблюдава 60% ръст в конверсиите и 45% в кликовете, в сравнение със събота. Най-голямата активност пък е между 10 и 12 през деня (26% от всички конверсии).

Най-ефективни банер кампании и най-голям ръст в продажбите има в средата на последния работен ден

„Преди 10 години компютрите и интернет не бяха основен канал за пазаруване, поради което хората прекарваха предимно свободното си време в тези дейности. Днес пренасищането от информация през няколко устройства  по време на работната седмица позволява на потребителите да пазаруват от всякъде и по всяко време. Познаването на този факт е ключ към успеха в ефективната реклама и интернет търговия в момента“, коментира Каталин Емилиан, мениджър за България и Румъния на RTB House.

В играта влиза изкуственият интелект. „Самообучаващите се алгоритми за персонализиран ретаргетинг, които са движени от технологии за дълбоко учене, имитират невроните в човешкия мозък. И със събраната информация могат да анализират пазарите денонощно и да реагират на най-малките промени”, допълва Емилиан.

По този начин рекламните дейности се адаптират към новото поведение на потребителите за броени дни, часове и дори минути, за да се възползват от най-големия потенциал за покупки. Това не е било възможно никога досега.

Изследването е базирано върху данни, събрани от над 1000 банер кампании, ползващи „real time bidding” технологии – автоматични търгове на рекламни позиции, които се осъществяват в реално време.

Коментар