Fujitsu увеличава 100-кратно печалбата си в чужбина

Президентът на Fujitsu Тацуя Танака си е поставил за цел да увеличи оперативния марж на компанията с до 10% по време на своето управление

Чуждестранният бизнес на Fujitsu стана много по-рентабилен за кратък период от време. През текущата финансова година, която приключва през мат 2018 г., се очаква оперативната печалба на японската компания да нарасне 100 пъти.

Прогнозата на Fujitsu сочи оперативна печалба за годината от 40 млрд. йени (около 352 млн. долара), докато през финансовата 2016 г. дейността на компанията на външните пазари й донесе печалба в размер ва 400 млн. йени.

Според анализатори от агенция Nikkei, прогнозираната печалба се очертава като най-добрият резултат за Fujitsu в последните три години. Подемът се дължи на увеличените продажби на ИТ системи и услуги по сервизна поддръжка. Нарастват също продажбите на електронни компоненти и чипове за смартфони.

При това, тази година Fujitsu няма да харчи средства за преструктуриране, както беше през миналата година, когато компанията изразходва около 38 млрд. йени за оптимизация на бизнеса си, вкл. съкращаване на щата в Европа.

Бизнесът в чужбина формира около една трета от общите приходи на Fujitsu. Но на фона на рязко повишената печалба, приходите на компанията от външните пазари ще намалеят с 10% до 1,5 трлн. йени (13,3 млрд. долара).

Като причина за спада се посочва продажбата на Fujitsu Ten – подразделението за разработка на автомобилни навигационни системи – на производителя на авточасти Denso. Сдържащ фактор също така е укрепването на позициите на йената спрямо американския долар.

Президентът на Fujitsu Тацуя Танака си поставя за цел да увеличи оперативния марж на компанията с 3% до 10% по време на своето управление. Изпълнението на тази задача предполага подобряване на бизнеса в чужбина.

Коментар