Телевизорите залежават на склад, пазарът е вял

Нивото на складовите запаси на глобалните ТВ брандове достигна 10,6 седмици, докато нормалният показател е до 8 седмици

Складовите запаси на осемте водещи ТВ производители са нараснали значително в последните месеци, което може да повлияе негативно на дисплейната индустрия – търсенето на ТВ панели да отслабне и цените да паднат, пише тайванското издание Digitimes.

Наблюдава се спад в търсенето на телевизори на основните пазари, вкл. Китай, Северна Америка и Европа. Пазарът през първото полугодие се сви, в резултат на което Samsung, LG, Sony и китайските производители Hisense, Changhong, TCL, Konka и Skyworth започнаха да трупат излишъци от продукция.

Нивото на складовите запаси на глобалните ТВ брандове достигна напоследък 10,6 седмици, докато нормалният показател е в пределите на 8 седмици. Подобна тенденция се наблюдава и при китайските производители.

Заради вялите продажби през първото полугодие, Samsung беше принуден да влоши годишната си прогноза за доставки на телевизори. Вместо 48 млн. устройства корейската компания очаква да пласира на пазара през настоящата година около 44-45 млн. броя.

Продажбите на телевизори в Китай паднаха с 20% през първото полугодие и макар, че местните производители се опитват да компенсират този спад чрез увеличаване на експорта, нивото на складови запаси остава високо – около 7,4 седмици, при нормален 6-седмичен запас.

Коментари по темата: „Телевизорите залежават на склад, пазарът е вял”

добавете коментар...

  1. Johny

    и с по ниските цени нестава, това си има и дефениция – “Planned obsolescence”, но уви, ТВ-тата просто няма какво да име се “подновява” толкова

  2. Иван

    Да свалят цените, и може и да им се изчистят складовете.

Коментар