Китайският производител Xiaomi е в подем след известен период на застой в бизнеса. Освен завръщане в Топ 5 при смартфоните компанията се очертава като най-големият играч на пазара за носима електроника.
През второто тримесечие на годината Xiaomi излиза на първо място в доставките на устройства от категорията носима електроника, като изпреварва конкурентите Fitbit и Apple, сочи нов доклад на Strategy Analytics.
В периода април-юни в света са доставени 21,6 млн. носими електронни устройства, което е с 8% повече спрямо същия период на миналата година (20 млн. броя). Ръстът идва най-вече от Китай, където се наблюдава засилено търсене на евтини фитнес гривни, както и от САЩ, където на висок интерес се радват класните смарт часовници.
Xiaomi има най-голям принос за подема на пазара за носима електроника. Китайската компания е доставила 3,7 млн. устройства през тримесечието, бележейки ръст от 23% на годишна база, а делът й е нараснал с 15% и вече възлиза на 17,1% от световния пазар, сочат данните на Strategy Analytics.
Тези постижения отреждат на Xiaomi първо място сред производителите на носима електроника. Фитнес гривните Mi Band са много популярни в Китай, благодарение на достъпната си цена и широкия набор от функции като измерване на пулса, крачките, изразходваните калории и др.
Fitbit финишира на второ място в периода април-юни с продажби в размер на 3,4 млн. носими устройства и дял от 15,7%. Година по-рано – през второто тримесечие на 2016-та – компанията продаде 5,7 млн. носими устройства и имаше близо 29% дял от пазара.
Според анализаторите, Fitbit може да се окаже заклещена от силната конкуренция на Xiaomi в сегмента на евтините устройства и от Apple при скъпите смарт часовници. Предполага се обаче, че очакваните Fitbit часовници с поддръжка на GPS и други нововъведения ще помогнат на компанията да възстанови позиции на пазара през четвъртото тримесечие.
Apple заема трето място на пазара за носими електронни устройства. Американската компания е продала 2,8 млн. смарт устройства през второто тримесечие и макар, че това е ръст от 56% на годишна база и увеличение на пазарния й дял от 9% до 13%, тя отстъпва лидерството на Xiaomi. Анализаторите изтъкват отсъствието на Apple в обширната категория фитнес гривни.
Все пак, възможен е реванш за ИТ гиганта от Купертино. Новият смарт часовник Watch Series 3, подготвян от Apple, ще предложи подобрени възможности за проследяване на здравните показатели и физическата активност. Ако този продукт се окаже успешен, Apple има шанс да си възвърне лидерството на пазара за носима електроника в заключителното тримесечие на 2017 г.