Много фирми пренебрегват търсачките и губят бизнес

Фирми от най-различен калибър губят приходи, тъй като не заявяват своите Уеб сайтове към машини за търсене. По този начин те изпускат потенциални посетители и евентуални клиенти, сочат данните от проучване на компанията за Интернет услуги Fasthosts.

Почти половината от анкетираните над 2000 фирми от малкия и среден бизнес са отговорили, че не подават своите сайтове към никакви машини за търсене. От друга страна, над 60% от анкетираните потребители в Интернет казват, че гледат само първите две страници с резултати от дадено търсене. Изводът е, че фирмите трябва да наддават, за да си осигурят по-предно място в списъците с резултати от търсенето. Да наддават, но интелигентно. Главният проблем е в липсата на знание за машините за търсене, твърдят анализаторите. Все още в средите на малките и средни фирми, а и на някои големи, съществува неправилното схващане, че поставянето на техните уеб сайтове на по-високо ниво и оптимизирането им според критериите на машините за търсене е някакъв вид изхитряне.

Експертите препопъчват на фирмите да обявяват Уеб сайтовете си в търсачките веднага след тяхното регистриране и да обновяват редовно заявленията си. В началните страници на сайтовете, в мета таговете (структурно описание на Уеб сайта) и в страниците с код трябва да бъдат включени подходящи ключови думи.

Някои от най-големите фирми губят онлайн клиентела, тъй като не разбират навиците на потребителите за търсене в Уеб. Те не оптимизират позициите си в системата за онлайн търсене и закономерно губят потенциални клиенти. Начините на търсене се развиха, хората минаха от търсене по една дума към фрази като “евтини лаптопи”. Ако вие не се появите на първата страница с резултати от тяхното търсене, няма да имате клиентела.

Какво показват проучванията
За отношението на фирмите в уеб
близо половината от малките и средни фирми не подават своите уеб сайтове към никакви машини за търсене
За навиците на потребителите в уеб
над две трети от потребителите в Интернет гледат само първите две страници от дадено търсене
За посоката на пазара
– пазарът на комерсиално търсене в уеб е около 1,4 милиарда евро в Европа през 2005 г., а през 2010 се очаква да достигне 3 млрд.евро;
платеното търсене ще започне да отстъпва позиции на рекламите с богато медийно съдържание (аудио, видео, анимация)

Маркетингът на търсенето навлиза в добър период. Аналитиците предвиждат в Европа този сектор да генерира 1.4 млрд. евро през 2005 година, което е увеличение от 65% спрямо предишната година. Според компанията за проучвания и анализи Forrester Research, дългосрочните перспективи за пазара на комерсиалното търсене, който включва платени списъци, търсене в контекст, оптимизация на сайтове и платени включвания, са дори още по-оптимистични.

Към 2010 година фирмите в Европа, които плащат на търсачките за по-добро позициониране на своите уеб сайтове, ще похарчат почти 3 милиарда евро за това. За сравнение, през 2004 г. тези разходи са възлизали на 856 милиона евро.

Досега предимно големи компании извършват маркетинг на търсенето, но отскоро и малки до средни предприятия също смятат да го включат като част от своите методи за маркетинг. Все повече маркетингови модели за плащане според скоростта на търсене ще привличат както големи, така и малки фирми.

Но въпреки че разходите за по-висок рейтинг в търсачките ще се увеличат повече от три пъти, техният дял в онлайн рекламите към 2007 г. ще намалее, тъй като започва да оказва влияние недоверието на клиентите към платените списъци, цените на ключовите думи растат и рекламите с богато медийно съдържание (аудио, видео, анимация) стават все по-популярни. Предвижда се ръстът на този тип реклами, улеснен от растящия брой потребители с широколентов достъп до Интернет (67% към 2010 г.), да отнеме пари от другите форми на рекламиране извън и в Интернет, в това число и от маркетинга на търсенето в сегашния му вид.

Докладът на Forrester прогнозира, че онлайн маркетингът ще премине от маркетинг на търсенето към една комбинация от показване на реклами и спонсорирани списъци по ключови думи, както се практикува сега от някои водещи он-лайн издания.

Коментар