Електромобилът Tesla Modes S постигна нов рекорд за пробег с едно зареждане на батерията, съобщи в Twitter основателят и настоящ мениджър на американската компанията Илон Мъск.
В обичайния сценарий Tesla Model S P100D изминава около 500 км с едно зареждане, като се отчитат фактори като спирания, ускорение, изпреварване и др. Но при икономичен режим по трасе без спирки колата е способна да удвои пробега си.
Именно това доказват от италианския фен клуб Tesla Owners Club Italia. Сериен електромобил Tesla Model S P100D е изминал без презареждане невероятните 1078 км, подобрявайки предишния рекорд с над 170 км.
Officially verified as the first production electric car to exceed 1000km on a single charge! Congratulations Tesla Owners Italia!! https://t.co/r8fFZIFEP2
— Elon Musk (@elonmusk) August 5, 2017
Рекордното пътуване е отнело 29 часа при средна скорост около 37 км/ч. За постигане на най-добър резултат са използвани гуми с ниско съпротивление, през по-голяма част от времето колата се е движила на автопилот и не е включван климатикът.
С темпомат се кара по-икономично, потвърждавам го на моята НЕ електрическа кола.
Наистина не се изразих правилно като казах “гориво”, но ме разбрахте ;д. Ставаше дума за ток. Относно това, че 37 км/ч е неадекватна скорост, за коли с гориво може би, но като гледам и двамата нямаме голям опит с напълно електрически коли. Теста е правен от експерти, сигурно това е най-икономичната скорост…
Е, все пак горивото е източник на енергия отделена чрез процес на горене.
Но, 37км/ч е неадекватна скорост!
Е, все пак електроенергията е някакъв вид “гориво”
Е, гориво едва ли хаби точно в този случай…
Звучи логично но не е така. Компютърът много по ефикасно потдържа постоянна скорост с бързи и малки корекции. Човека като потдържа 37 км/ч, а се качи с 5 км/ч отгоре, а с 5 отдолу, което хаби повече гориво
Ако бяха изключили автопилота, дори повече щеше да измине. Все пак компютърът нямаше да дърпа излишен ток, за да мисли, предполагам?