Музикална услуга на Apple остава най-популярна

Музикалният магазин на Apple е увеличил популярността си в световен мащаб, според петото годишно проучване на пазара на дигитална музика ТЕМРО, проведено от компанията Ipsos. Услугата iTunes за разпространие на музика държи лидерска позиция и тази година, независимо от успеха на Amazon Music и постиженията на Rhapsody на RealNetworks, пише Retailer Daily.
Проучването е проследило брандовете за онлайн музика и поведението на потребителите. Осведомеността и използването на този вид услуги са били стабилни за доминиращите брандове през тази година, сочи изследването. Осведомеността обаче се е увеличила за трите най-големи конкуренти на пазара – iTunes, Amazon Music и Rhapsody.
iTunes е показала напредък по отношение на осведоменост, използване, популярност и често споменаване като „най-добър бранд“. За Amazon първата година е не по-малко успешна. Според проучването, рейтингът на неговата услуга за онлайн музика е сравним с тези на всички топ брандове след iTunes. Дори Amazon успява да достигне същото ниво на потребителско задоволство, каквото има епълската услуга.
Според автора на проучването, уникалността и бързият успех на Amazon идват от предлагането на даунлоад без ограничения за цифрови права (DRM) от каталози на всичките четири главни музикални лейбъла в момента. Благодарение на това, Amazon успя лесно да си осигури място сред другите топ брандове, функциониращи в сянката на iTunes.

Коментар