Sharp влезе в Топ 5 на слабия ТВ пазар

Sharp, с поддръжката на новия си мажоритарен собственик Foxconn, се придвижи от 9-то на 4-то място на световния пазар за телевизори

Световният пазар на телевизори намаля с 5,2% през второто тримесечие на 2017 г., спрямо същия период на предходната година, и възлиза на 47,37 млн. броя. И докато някои играчи отстъпват, японската Sharp се изкачи с пет места в класацията и вече е четвъртият най-голям производител.

Проблемите на ТВ пазара се отдават на слабото търсене в Китай и спада на продажбите в Северна Америка, заради нарастващите цени, сочи анализ на WitsView. Топ 3 остава без промяна – Samsung, LG и TCL, но голямото разместване в челната десетка прави Sharp, която с поддръжката на новия си мажоритарен собственик Foxconn се придвижва от 9-то на 4-то място.

В периода април-юни Samsung е продал 9,45 млн. ТВ устройства, или с 6,9% по-малко на годишна база. Опитът на корейския производител да засили позициите си в сегмента на висококласните телевизори и да привлече повече купувачи на QLED TV моделите са се оказали неуспешни, твърди WitsView.

Заради слабите резултати през първото полугодие, Samsung е понижила целта си за 2017 г. до 44 млн. броя телевизори. С отчитане на собствените модели и поръчките от партньори, очаква се компанията да продаде 46 млн. телевизора тази година.

LG също търпи спад в ТВ доставките. Компанията е продала 6,2 млн. броя през второто тримесечие, спрямо 6,4 млн. за същия период на миналата година, което е спад от 3,1%. Но успехът на OLED моделите е позволил на LG да съкрати изоставането от лидера Samsung.

Китайската TCL държи трето място с продажби в размер на 3,44 млн. телевизора. За сметка на ръста в чужбина, този производител постига увеличение от 21,1% през тримесечието.

В същото време друг китайски производител, Hisense, регистрира спад от 2,8%, до 2,43 млн. броя и слиза от четвърто на шесто място, изместен от Sharp, който в предходното тримесечие беше девети. Японският производител е удвоил доставките си от 1,29 млн. броя през първото тримесечие до 2,52 млн. през второто.

Така през първите шест месеца на годината Sharp е доставил 3,8 млн. телевизора, а планът на компанията за цялата година възлиза на 10 млн. устройства. Постигането на тази цел ще зависи от представянето на Sharp на китайския пазар през второто полугодие, отбелязват анализаторите.

Sony задържа петата си позиция на глобалния ТВ пазар, като увеличава доставките с 15,9% до 2,48 млн. броя през тримесечието. През второто полугодие се очаква японската компания и LG да запазят нивата на продажби от първото или да увеличат продажбите си.

Коментар