Все повече потребители предпочитат да купуват „умни” телевизори с възможност за достъп до интернет и поддръжка на приложения, сочи проучване на анализаторската компания GfK.
През първата половина на 2017 г. около 59% от телевизорите, придобити в света (без Северна Америка), са имали Smart TV функции, в сравнение с 51% за същия период на миналата година.
Проникването на смарт телевизорите е най-високо в Китай, където делът на тези устройства от продажбите през първото полугодие възлиза на 89%. Нивото в Европа е значително по-ниско – 56%, но се наблюдава ръст от 10% по този показател за една година.
Наблюдава се също увеличение на средния разход за нов телевизор – от 431 евро преди една година до 448 евро в момента. GfK обяснява това покачване със стремежа на хората да придобиват модели с по-големи екрани и по-широк набор от функции.
Прогнозата сочи, че през настоящата година световните продажби на телевизори ще надвишат в стойностно изражение сумата от 100 млрд. евро.
Отчетливи тенденции на пазара са преходът към телевизори във формат Ultra HD/4K и модели с OLED екрани. По данни на GfK, през първото полугодие делът на UHD TV от общите продажби е достигнал 29%, като се очаква в края на годината всеки трети купен телевизор да бъде в категорията 4K.
Що се отнася до OLED, в периода януари-юни 2017 г. са продадени 478 хиляди подобни телевизора, което е с 94% повече спрямо първите шест месеца на миналата година, сочи анализът на GfK.